اجرای عفو گسترده رهبر معظم انقلاب در زندان بندرعباس

«قهرمانی» شب گذشته تا ساعت ۲ بامداد با حضور در زندان بندرعباس، مراحل اجرای عفو گسترده متهمین و محکومان را بازدید و بررسی کرد.
کد خبر: ۵۷۲۲۵۶
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۶ - 08February 2023

به گزارش دفاع‌پرس از هرمزگان، به منظور نظارت بر فرآیند اجرای عفو گسترده متهمین و محکومین، رئیس کل دادگستری هرمزگان به صورت شبانه از زندان بندرعباس بازدید کرد.

مجتبی قهرمانی با حضور در شعب اجرای احکام زندان مرکزی بندرعباس ضمن تشکر از قضات و کارکنان حاضر در این شعب بر لزوم بسیج همه امکانات برای تسریع در شناسایی مشمولین عفو و آزادی آن‌ها تا قبل از ۲۲ بهمن، تأکید کرد.

وی اظهار داشت: بلافاصله پس از ابلاغ دستورالعمل عفو معیاری، ضمن آغاز فرآیند بررسی واجدین شرایط با تشکیل کمیته ویژه‌ای در دستگاه قضایی استان هرمزگان، دستورات مقتضی به رؤسای دادگستری‌ها و دادستان‌های حوزه‌های قضایی، همچنین مدیرکل زندان‌های استان به منظور تسریع در این روند ابلاغ شد.

قهرمانی با اشاره به وصول نامه آزادی مشمولین عفو تا حدود ساعت ۲ بامداد روز گذشته، تصریح کرد: با بررسی سیستم و نامه‌های واصله مشخص شد که تعدادی از همکاران ما برای تسریع در جامه عمل پوشاندن به فرمان عفو رهبر معظم انقلاب اسلامی حتی تا ساعت یک و چهل و پنج دقیقه نیز در محل کارشان حضور داشته‌اند و نامه آزادی زندانیان تا ساعت مذکور به زندان ارسال می‌شده است.

وی افزود: برای پیگیری فرآیند عفو، تعدادی از کارکنان اجرای احکام در محل دادسرای بندرعباس استقرار یافته‌اند و شناسایی واجدین شرایط و آزادی آن‌ها به صورت شبانه‌روزی و حتی در خارج از وقت اداری ادامه دارد.

رئیس کل دادگستری هرمزگان در پایان تصریح کرد: با اهتمام و جدیتی که در این زمینه از سوی همکاران ما وجود دارد و با تأکیدات ریاست محترم قوه قضائیه، تا قبل از یوم‌اللّه ۲۲ بهمن کلیه محکومین و متهمینی که مشمول دستورالعمل هستند از حلاوت این عفو بهره‌مند خواهند شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار