۴۴ سال افتخار/ یادداشت/ رسول حسنی

راهپیمایی ۲۲ بهمن؛ رفراندومی که منتظرش بودید

دشمنان انقلاب اسلامی بیش از چهار دهه با شعار برگزاری همه‌پرسی سعی دارند بگویند مردم در کنار نظام اسلامی نیستند، اما حضور میلیونی مردم در ۲۲ بهمن پوچی ادعای آن‌ها را اثبات کرد. این حضور همان رفراندومی بود که معاندین منتظرش بودند و رای مردم همچنان انقلاب اسلامی است.
کد خبر: ۵۷۳۱۰۷
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۱:۲۲ - 13February 2023

بیست و دوم بهمن؛ رفراندومی که منتظرش بودیدگروه اخبار داخلی دفاع‌پرس‌ـ رسول حسنی؛ بعد از پیروزی انقلاب اسلامی علی‌رغم اینکه قاطبه مردم خواهان نظام اسلامی بودند، اما به فرمان امام خمینی (ره) همه‌پرسی عظیمی در کشور برگزار شد تا به همه جهانیان اثبات کند، مردم‌سالاری دینی ادعایی نیست که تنها در گفتار مطرح شده باشد. چنان‌که از پیش مشخص بود بیش از ۹۸ درصد آرای مردم در تأیید و حمایت از جمهوری اسلامی ایران بود. سال‌ها بعد همین عمل متمدنانه امام خمینی (ره) سبب شد تا براندازان و بدخواهان نظام اسلامی که همه راه‌ها را برای سرنگونی نظام اسلامی بسته دیدند برگزاری رفراندوم را مستمسکی قرار دادند تا به واسطه آن مردم در مقابل نظام اسلامی قرار دهند تا به اصطلاح مشروعیت آن را زیر سوال ببرند.

مشکلات معیشتی مردم و برخی کاستی‌ها و سوء مدیریت‌ها و کاهش مشارکت مردم در انتخابات در مقاطعی محدود سبب امیدواری معاندین به جدایی مردم از انقلاب اسلامی شد، حال آنکه آن‌ها در محاسبات خود دچار اشتباهی فاحش شدند؛ چرا که مردم هیچ‌گاه ناکارآمدی برخی از مدیران را در کارنامه نظام اسلامی ثبت نخواهند کرد.

نارضایتی مردم در برخی موارد از مدیرانی است که نه تعهدی به نظام اسلامی دارند و نه تخصصی برای انجام وظیفه. حال آنکه همین مردم قدردان مسئولانی هستند که گفتار و کردارشان منطبق بر اصول انقلابی است. حضور بی‌نظیر مردم در تشییع پیکر شهید سلیمانی و شهدای مقاومت نشان از مرزبندی مردم و شناخت و بصیرت جمعی آنان از انقلاب اسلامی و مدعیان دروغین انقلاب داشت.

حوادث اخیر کشور و آتش‌افروزی کور و محدود معاندین و فریب برخی از جوانان ناآگاه سبب شد تا شعار برگزاری رفراندوم مطرح شود. هرچند این شعار ناپخته محکوم به شکست چندان توفقی نداشت، اما به سادگی از کنار آن نباید گذشت؛ چرا که در بطن خود ممکن است شبهاتی ایجاد کند و بهترین پاسخ به این شبهه حضور میلیونی مردم ایران در راهپیمایی عظیم ۲۲ بهمن بود. این راهپیمایی همان رفراندومی بود که معاندین منتظرش بودند با این تفاوت که نتیجه آرای مردم همچنان و برای همیشه انقلاب اسلامی بود و نه آن چیزی که معاندین منتظرش بودند.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار