شهیدی که برای شهادت نذرکرده بود

شهید «محمد جعفر آشوری» مرداد ماه سال 1342 در شهر قزوین متولد شد. بعد از گرفتن مدرک تحصیلی ابتدایی به حوزه علمیه صالحیه رفت.
کد خبر: ۵۷۳۱۷
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۴ - 09November 2015

شهیدی که برای شهادت نذرکرده بود

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، شهید «محمد جعفر آشوری» مرداد ماه سال 1342 در شهر قزوین متولد شد. بعد از گرفتن مدرک تحصیلی  ابتدایی  به حوزه علمیه صالحیه رفت. پس از مدتی از آن  گروه  بیرون آمد و به  عضویت سپاه در آمد.

در سپاه یک دوره آموزشی  ویژه را گذراند و پس از حضور  تاثیرگذارش  در جبهه غرب به دفاع از  اسلام  و مقابله  با دشمنان  جمهوری  اسلامی  پرداخت. مدتی بعد عازم  کردستان  شد و در مهاباد به  نبرد با  گروهکهای ضد انقلاب  پرداخت و فرماندهی یکی از پایگاههای مهم شهر را به عهده داشت.

با آرامش نسبی در این نقطه کشور او به جبهههای جنوب رفت تا در عملیات پیروزمندانه «بیت المقدس» شرکت کند. عملیات محرم آوردگاه بعدی این سردار بزرگ بود، او در این عملیات از چند نقطه بدنش مجروح شد. برای آخرینبار در تاریخ 9/12/1361 به  منطقه  کردستان اعزام  شد و در  جبهه سردشت  به ستیز با گروهکها و اشرار ضد انقلاب پرداخت و سرانجام در تاریخ 6 فروردین ماه سال 1362 هنگامی که به کمک برادران رزمندهاش میرفت به شهادت رسید.

فرازی از وصیتنامه شهید: شهادت مىدهم که نیست خدایى به جز الله یکتا و شهادت مىدهم که محمد فرستاده خداست و شهادت مىدهم که على دوستدار خداست. سپاس خداى را که فقط  او لایق ستایش است و سپاس خداى را که پیامبرانى چند براى هدایت بشر فرستاد تا بشر را از ظلمت به سوى نور هدایت کنند. سپاس خداى را که قرآنى بس عظیم نازل کرد تا هادى متقین باشد. سپاس خداى را که 12 امام را به جانشینى خاتم انبیاء، حضرت محمد ابن عبدالله(ص) برگزید تا راهنمایان مردم ناآگاه در کوران زندگى باشند تا بشر از انحراف مصون بماند. خواهرم! زینبگونه صبر سرخ را پیشه  کن و ادامهدهنده راهم باشپدر عزیزم 2 تومان نذر امامزاده حسین کرده بودم که شهید شوم. نذرم را ادا کنید و 3 تومان به  فقیر بدهید. وسایل من متعلق به پدرم است. باید در حفظ ولایت فقیه بکوشیم تا جان اسلام زنده بماند و اى کاش هزاران جان داشتم و فداى راه امام عزیز مىکردم.

منبع: کیهان

نظر شما
پربیننده ها