رئیس کل دادگستری استان گلستان خبر داد؛

بازگشت یکصد و 65 هزار متر مربع از اراضی گلستان به بیت‌المال

«آسیابی» گفت: با پیگیری ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری گلستان، یکصد و 65 هزار متر مربع از زمین‌های راکد شهرک‌های صنعتی استان به بیت‌المال بازگردانده شد.
کد خبر: ۵۷۳۴۵۷
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۷ - 14February 2023

بازگرداندن یکصد و 65 هزار متر مربع از زمین های راکد شهرک های صنعتی استان به بیت المال

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس  از گرگان، «حیدر آسیابی» رئیس کل دادگستری استان گلستان امروز (سه‌شنبه) در سالن جلسات دادگستری استان، از پیگیری ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری گلستان خبر داد و اظهار داشت: یکصد و 65 هزار متر مربع از زمین‌های راکد شهرک‌های صنعتی استان به بیت‌المال بازگردانده شد.

آسیابی گفت: این زمین ها در قالب 33 فقره قرارداد و برای ساخت واحدهای تولیدی به سرمایه گذاران واگذار شده بود اما با گذشت چند دهه، هیچ اقدامی برای ساخت و ساز و راه اندازی کارخانه‌های تولیدی در این زمین ها، انجام نشده بود.

وی افزود: این زمین‌ها در حالی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان، راکد و بدون استفاده مانده بود که شرکت شهرک‌های صنعتی گلستان، هیچ زمینی برای واگذاری به سرمایه‌گذاران جدید و توسعه کارخانه‌های استان در اختیار نداشت.

 رئیس کل دادگستری استان گلستان تصریح کرد: این موضوع از چند ماه پیش به صورت ویژه در دستور کار ستاد اقتصاد مقاومتی استان قرار گرفت و در دادگاه های استان رای به خلع ید 165 هزار هزار مترمربع از این زمین‌ها داده شد.

آسیابی با بیان اینکه یکصد هزار مترمربع از مساحت آزاد شده، آماده واگذاری به متقاضیان جدید است افزود: بر اساس اعلام مسئولان شرکت شهرک‌های صنعتی استان، زمین‌های صنعتی آزاد شده، قابلیت سرمایه گذاری حداقل 20 سرمایه گذار و اشتغالزایی 300 نفر را فراهم کرده است.

 وی تاکید کرد: بر اساس مصوبه ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان، شرکت های دانش بنیان در اولویت واگذاری این زمین‌ها هستند تا بتوانند از تسهیلات حمایتی دولت برای توسعه این واحدها برخوردار شوند.

این مسئول گفت: همچنین امسال با ورود دادگستری استان 45 هکتار از زمین های اسکله بندرگز که قرار بود تاسیسات گردشگری در آن ساخته شود اما پس از چند دهه راکد و بدون استفاده بود، خلع ید شد.

 انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار