جلال‌پور در دیدار با وزیر اقتصاد ارمنستان

سخت‌گیری مالیاتی ارمنستان برای انتقال ارز تجار ایرانی

رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: نبود امکان مبادلات مسقیم بانکی و برخی سخت‌گیری‌ها از سوی اداره مالیات ارمنستان به ویژه در زمینه نقل و انتقال ارز از موانعی است که هرچه زودتر باید در مبادلات دو طرف رفع شود.
کد خبر: ۵۷۴۶۷
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۳ - 09November 2015

سخت‌گیری مالیاتی ارمنستان برای انتقال ارز تجار ایرانی

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، محسن جلالپور بعد از ظهر امروز در همایش فرصتهای تجاری ایران و ارمنستان که با حضور وزیر اقتصاد ارمنستان و شرکتهای تجاری این کشور در اتاق ایران برگزار شد، گفت: چشمانداز مثبتی برای همکاری دو کشور متصور است و فضای جدید بینالمللی و شرایط جدید ایران بعد از تفاهم با 1+5 سبب شده تا بتوانیم روابط اقتصادی خود را با کشورهای منطقه از جمله ارمنستان توسعه دهیم.

وی به مشکلات پیشروی فعالان اقتصادی ایران و ارمنستان اشاره کرد و گفت: بخش خصوصی ایران انتظار دارد برای حضور در کشور ارمنستان مانند دیگر بخشهای خصوصی از شرایط مساوی و یکسان برخوردار باشد و باید به سرعت به سمت روانسازی تجارت دو کشور پیش برویم.

جلالپور عدم وجود مبادلات بانکی مستقیم و برخی سختگیریها در ارمنستان به ویژه در حوزه اداره مالیات را برای ممانعت از نقل و انتقال ارز از موانع پیشرو برشمرد و افزود: در حال حاضر ارتباط اقتصادی دو کشور کمتر از 300 میلیون دلار است که باید به بیش از یک میلیارد دلار برسد.

رئیس اتاق بازرگانی ایران به زمینههای همکاری مشترک با ارمنستان در حوزه خدمات فنی و مهندسی به ویژه انتقال انرژی اشاره کرد و گفت: توسعه گردشگری، ترانزیت، فناوری اطلاعات و مخابرات از دیگر مواردی است که میتوان برای همکاری مشترک نام برد.

رئیس پارلمان بخش خصوصی در بخش دیگری از سخنان خود به این نکته اشاره کرد که با توجه به دسترسی ایران به آبهای آزاد و کریدور شمال به جنوب، صنعت حملونقل و ترازیت برای همکاری بین دو کشور مورد توجه قرار گیرد.

جلالپور همچنین ایجاد خط راهآهن ایران و ارمنستان را که از سالهای پیش بین مقامات دولتی دو کشور مطرح است را بسیار مهم دانست و گفت: امیدواریم هر چه زودتر این خط آهن به سرانجام برسد.

منبع: فارس

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار