دبیر طرح ملی محور امید:

نگاه به اقتصاد دریا محور در سال‌های آتی تداوم خواهد داشت

«زمانی» گفت: در سال‌های آتی نیز نگاه به اقتصاد دریا محور تداوم خواهد داشت و به هیچ وجه در وضعیت فعلی متوقف نمی‌شویم.
کد خبر: ۵۷۴۷۳۰
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۴ - 21February 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از هرمزگان، «محمد امیر زمانی» دبیر طرح ملی محور امید در نشست خبری اولین رویداد ملی توسعه فناوری و نوآوری امید، اظهار داشت: از اوایل خردادماه کار خود را به صورت عملیاتی در هرمزگان شروع کردیم با این موضوع مواجه شدیم که چگونه مشکلات مناطق محروم را فناوری های نوین برطرف کنیم.

وی با بیان اینکه به دنبال حل مساله به معنای واقعی هستیم گرچه کار سخت و دشواری است، تصریح کرد: برای اینکه این مهم عملی شود، جامعه مخاطب محوری داشتیم که در این میان نقش نخبگان بسیار مهم و با اهمیت است و به دنبال شبکه سازی بین گروه های جهادی، نخبگان و جامعه هدف باشیم.

دبیرخانه طرح ملی محور امید با اشاره به اینکه حاصل تلاش تمامی دستگاه‌های اجرایی است که در این طرح مشارکت دارند، عنوان کرد: هدف نهایی ما توسعه اقتصادی دانش بنیان برای مردم است که هم نخبگان، هم کسب و کارها و هم شرکت های دانش بنیان را شامل می شود.

وی ادامه داد: ۸ ماه تلاش صورت گرفت و سند مسائل فناور میگو نیز بدست آمد و جامع ترین سند در حوزه نیازهای صنعت میگو آماده شد و به تمامی دستگاه های اجرایی از جمله سازمان شیلات و معاون فناوری ریاست جمهوری ارسال شده و اکنون به عنوان یک نقشه راه در حوزه میگو به ثبت رسید.

زمانی با بیان اینکه در استان هرمزگان در طول پنج سال اگر طرح های پیشنهادی مان عملی شود میزان بهره وری به اندازه پنج برابر درآمد استان در سالجاری خواهد بود، خاطرنشان کرد: در سال های آتی نیز نگاه به اقتصاد دریا محور تداوم خواهد داشت و به هیچ وجه در وضعیت فعلی متوقف نمی شویم.

وی ادامه داد: چهارشنبه اولین رویداد ملی توسعه فناوری و نوآوری امید در هرمزگان برگزار خواهد شد که از دو بخش تشریفات شامل سخنرانی های مسئولان کشوری و استانی و بخش دیگر مذاکرات تجاری رو در رو بین فناور و نهاد حمایتی شکل گرفته که برای ۳۰ مذاکره آمادگی لازم صورت گرفته و در پنج میز انجام خواهد شد.

زمانی با اشاره به اینکه بازدید از مزارع الگویی که این طرح در آن ها عملیاتی شده نیز برنامه پایانی خواهد بود، اضافه کرد: دبیرخانه طرح محور امید منابع زیادی مصوب نکرده و به هر طرحی که به دنبال انباشت سرمایه و پولدار کردن سرمایه داران باشد، بودجه تخصیص نمی‌دهد بلکه به دنبال افزایش بهره وری و اشتغالزایی هستیم.

وی گفت: حتی به دنبال آن هستیم با هزینه بیشتر و کیفیت کمتر، مردم را توانمندتر کنیم.

در ادامه رییس پارک علم و فناوری هرمزگان با بیان اینکه پارک علم و فناوری مجری سیاست گذاری بنیاد احسان بوده و یاریگر آن ها خواهیم بود، اظهار داشت: کشاورزی و صنایع آبزیان از دیرباز با هرمزگانی ها عجیبن بوده و خواهد بود و بحث اشتغال در این دو حوزه نیز می تواند پر و بال بیشتری بگیرد.

علیرضا نصیری تصریح کرد: همین امسال صنعت میگو در هرمزگان تلفات زیادی داشت و ضرر و زیان زیادی به فعالین این حوزه وارد کرد که مهمترین عامل آن عدم استفاده از کارشناسان امر و فناوری های نوین است.

وی گفت: امسال رویکرد پارک‌علم و فناوری نیاز محوری است و براساس نیازهای بازار نیز شرکت های فناور شکل می گیرد و با این رویکرد نیز چندین رویداد برگزار شد و نیازهای استان هرمزگان استحصال کردیم و نتایج را به نخبگان استان مطرح کردیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها