معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌ جمهور مطرح کرد؛

علم و فناوری، کلید پیشرفت کشور

دهقانی در آیین افتتاحیه نخستین رویداد نمایشگاهی مسئله محور سازمان اقتصادی کوثر گفت: به برکت تدبیر حمایت رهبر معظم انقلاب اسلامی جریان علم و فناوری کشور به نقطه‌ای رسیده است که همه بخش‌های کشور بر این باور رسیده‌اند که کلید پیشرفت کشور، علم و فناوری است.
کد خبر: ۵۷۴۹۰۲
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۰ - 22February 2023

توجه ارزشمند بنیاد به شرکت‌های دانش‌بنیان در راستای ارزش‌های انقلاب اسلامی استبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «روح‌الله دهقانی» معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌ جمهور در آیین افتتاحیه نخستین رویداد نمایشگاهی مسئله محور سازمان اقتصادی کوثر که روز گذشته (سه‌شنبه) در در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی برگزار شد، با اشاره به ضرورت حرکت همه بخش‌ها به سوی تخصیص بازار به شرکت‌های دانش‌بنیان با هدف توسعه زنجیره ارزش اظهار داشت: به برکت تدبیر حمایت رهبر معظم انقلاب اسلامی جریان علم و فناوری کشور به نقطه‌ای رسیده است که همه بخش‌های کشور بر این باور رسیده‌اند که کلید پیشرفت کشور، علم و فناوری است.

وی با بیان اینکه باید به ایجاد بازار برای شرکت‌های کوچک و نوآور در زنجیره ارزش توجهی جدی صورت بگیرد عنوان کرد: در رویکرد اقتصاد دانش‌بنیان که رویکردی جدید و مترقی است، نوآوری و دانش در حلقه‌های پایین زنجیره‌های ارزش، ارزش‌های افزوده چندصد برابری ایجاد می‌کند.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور با اشاره به ضرورت اقدام دستگاه‌ها برای تخصیص بازار به شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور گفت: اقدام بنیاد شهید و امور ایثارگران در تخصیص بازار به این شرکت‌ها گامی ارزشمند و در راستای ارزش‌های انقلاب و دفاع مقدس است. این بنیاد، پیشگام شده است تا ضمن تأمین نیازهایش فرصت‌های بازار را در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان قرار دهد و امروز حرکت بنیاد شهید و امور ایثارگران علاوه بر این که یک حرکت اقتصادی و نوآورانه است، یک حرکت و اقدام آرمانی به شمار می‌رود.

دهقانی ابزار امیدواری کرد به برکت اعیاد مبارکی که پیش‌رو داریم اتفاقات و تحولات مثبتی در این رویداد رخ دهد و شاهد انعقاد قرارداد‌ها و تفاهم‌نامه‌های اثرگذار باشیم. معاونت علمی نیز به واسطه اهرم‌ها و بازو‌های حمایتی که در اختیار دارد، در کنار بنیاد شهید و امور ایثارگران و سازمان اقتصادی کوثر آمادگی دارد تا ایده‌های نوآورانه به بازار برسد و شرکت‌های دانش بنیان در پیوند با شرکت‌های بزرگ زنجیره ارزش، به اثرگذاری بالا برسند.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار