استاندار خراسان رضوی خبر داد؛

پیش‌بینی ورود حدود ۱۰ میلیون زائر نوروزی به مشهدالرضا

«نظری» گفت: بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده، در حال آماده شدن برای استقبال از حدود ۱۰ میلیون زائر نوروزی هستیم.
کد خبر: ۵۷۵۷۱۲
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۴ - 26February 2023

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، «یعقوبعلی نظری» استاندار خراسان رضوی در قرارگاه زیارت خراسان رضوی اظهار داشت: برای خدمت‌رسانی به زائران بارگاه منور رضوی، تمام امکانات لازم در حال فراهم شدن است و نشست‌هایی برای هماهنگی بیشتر و با موضوعات مشخص، در حال برگزاری است تا امکان بیشترین خدمت‌رسانی فراهم شود.

وی ادامه داد: بر همین اساس برنامه‌ریزی برای ارائه خدمت از ۱۵ اسفند سال جاری تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ در حال شکل‌گیری است. اوج حضور زائر در بازه‌های مختلف در نظر گرفته شده و بر همین اساس تاریخ ۱۶ تا ۱۹ اسفند ماه و ۲۴ اسفند تا ۲ فروردین ماه و قبل از آغاز ماه رمضان پیش‌بینی شده است و با توجه به قصد ۱۰ روزه برخی از زائران، ارائه خدمت تا ۱۵ فروردین ماه در نظر گرفته شده است.

این مسئول با اشاره به موضوع تأمین و توزیع مایحتاج مورد نیاز و ارزاق اساسی در این ایام گفت: ظرفیت اسکان رسمی زائران در شهر مشهد حدود ۱۶۰ هزار اقامت شبانه شامل هتل، هتل آپارتمان، مهمان‌پذیر، خانه مسافر و اقامتگاه‌های بومگردی است که لازم است تا سایر ظرفیت‌های اسکان نیز برای ارائه خدمت مد نظر قرار گیرد و برای آن برنامه‌ریزی شود.

نظری به حضور راهنمای زائر به صورت میدانی نیز اشاره کرد و افزود: بسیاری از زائران ممکن است در شهر دچار مشکلاتی شوند و نیاز است تا از ظرفیت راهنمای زائر در این خصوص به خوبی بهره ببرند و در این خصوص شهرداری در حال برنامه‌ریزی برای راهنمای زائر موتوری است.

استاندار خراسان رضوی بیان داشت: همچنین شماره تلفن ۳۷۰۴۵ برای راهنمایی تلفنی زائران در نظر گرفته شده است که در تماس از خارج استان نیاز به پیش شماره وجود دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار