در نخستین یادواره شهدای رسانه مقاومت مطرح شد؛

رسانه، خط مقدم جبهه جهاد تبیین

نخستین یادواره شهدای رسانه مقاومت، امروز (دوشنبه) با حضور نمایندگانی از کشورهای مقاومت از جمله کشورهای عراق، یمن، سوریه، افغانستان، فلسطین و لبنان در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد.
کد خبر: ۵۷۵۹۳۱
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۲ - 27February 2023

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، نخستین یادواره شهدای رسانه مقاومت، امروز (دوشنبه) با حضور نمایندگانی از کشورهای مقاومت از جمله کشورهای عراق، یمن، سوریه، افغانستان، فلسطین و لبنان در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد.

در این یادواره علاوه بر سردار «اسماعیل قاآنی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران، «سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی» رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و «پیمان جبلی» رئیس رسانه ملی، نمایندگان برخی از کشورهای مقاومت نیز به سخنرانی پرداختند.

در این یادواره، «محمد وسام المرتضی» وزیر فرهنگ کشور لبنان یاد شهدای رسانه مقاومت لبنانی و «شیرین ابوعاقله» (خبرنگار الجزیره که در فلسطین به دست سربازان رژیم صهیونیستی به شهادت رسید) را در سخنانی گرامیداشت.

اسماعیل رضوان: راه ما تا تحقق آرمان فلسطین ادامه خواهد داشت

«اسماعیل رضوان» وزیر پیشین اوقاف فلسطین در سخنانی با نام بردن از شهدای رسانه در این کشور اظهار داشت: اسرائیل و دشمنان ما با تمام توان رسانه‌های ما را هدف قرار داده‌اند، اما رسانه‌های فلسطینی مقاوم کار خود را ادامه داده‌اند. راه ما تا تحقق آرمان فلسطین یعنی آزادی آن ادامه خواهد داشت.

وی افزود: باید تلاش کنیم تا امت اسلامی از آرمان قدس حمایت کند. حمایت‌ها برای مقاومت قدس، فلسطین و الاقصی باید مستمر باشد. پیام رسانه مقاومت از تفنگ، توپ و تانک دشمنان قوی‌تر است. ما با نشست «عقبه» برای محدود کردن مقاومت مخالفت می‌کنیم. مقاومت همچنان ادامه خواهد یافت. قدس پایتخت ابدی فلسطین و ملت‌های عربی و مسلمان بوده هست و خواهد ماند.

رضوان گفت: جنایت‌های اشغالگران به‌واسطه نشست عقبه همچنان ادامه دارد و به تازگی هم فرزندان ما را شهید کرده‌اند و بی‌حرمتی می‌کنند. جنگ رسانه‌ای همپای مقاومت با فشنگ و و تفنگ ادامه خواهد یافت. از حمایت پیوسته جمهوری اسلامی ایران از مقاومت فلسطین تشکر می‌کنم. توصیه می‌کنم یک کمیته دائمی برای نظارت بر رسانه مقاومت شکل بگیرد.

رسانه در کشورهای مقاومت، نوک پیکان نبرد برای جهاد تبیین/ شهدای رسانه مقاومت رزمندگان جنگ سخت و جنگ نرم

همسر شهید خزایی: توجه ویژه به فرهنگ ایثار و شهادت داشته باشیم

در ادامه «مریم رخشانی» همسر خبرنگار شهید محسن خزایی اظهار داشت: باید به فرهنگ ایثار و شهادت توجه ویژه داشته باشیم؛ چرا که ضامن بیمه شدن کشور در برابر دسیسه دشمنان است. باید فرمایشات مقام معظم رهبری را در تمامی حوزه‌ها به‌ویژه در حوزه ایثار و شهادت اجرا کنیم.

احمد ضوا: دشمنان به برکت تلاش شهدای مقاومت، به اهداف خود نخواهند رسید

همچنین «احمد ضوا» معاون وزیر ارتباطات سوریه اظهار داشت: از ملت ایران و تمام ملت‌هایی که کمک‌های انسان‌دوستانه خود را به زلزله‌زدگان ما ارسال کرده‌اند تشکر می‌کنم. شهادت، زندگی است. این خلاصه‌ای از کلام مرحوم حافظ اسد است. حدود ۸۳ کشور علیه سوریه اقدام کردند. اکثر شهدای رسانه سوریه از دوستان من بودند.

وی ادامه داد: یک بار با شهید سلیمانی به صورت تلفنی صحبت کردم و در یکی از دیدارها، از نزدیک شاهد فداکاری این شهید بزرگوار بودم. دست کسانی را که از رسانه‌های مقاومت حمایت می‌کنند را می‌فشارم. دشمنان تلاش می‌کنند به مقاصد شوم خود برسند، اما به برکت تلاش شهدای مقاومت به این مقاصد نخواهند رسید.

در نخستین یادواره شهدای رسانه محور مقاومت، تعدادی از خانواده‌های شهدا به همراه مسئولان کشوری و لشکری و همچنین چند تن از خانواده‌های شهدای رسانه از ایران عراق، یمن، سوریه، افغانستان، فلسطین و لبنان حضور داشتند.

حجت‌الاسلام حسینی مزاری: خون شهدای افغانستان باعث افول آمریکا و شکست آن در کشورمان شد

در ادامه حجت‌الاسلام «سید عیسی حسینی مزاری» مدیر خبرگزاری صدای افغانستان ضمن گرامیداشت شهدای محور مقاومت، اظهار داشت: محور مقاومت همزاد با شروع انقلاب اسلامی و پیروزی آن با رهبری امام خمینی (ره) است و تمام شکوهش در منطقه و دنیا با راهبرد خردمندانه امام خامنه‌ای محقق شده است. همچنین افغانستان و مردم آن نخستین بازوی مقاومت پس از پیروزی انقلاب اسلامی بودند. مردم مقاوم کشور در طول این چهار دهه به‌عنوان یکی از کشور‌های محور مقاومت توانستند جهاد و مقاومت کنند. آن‌ها در برابر دو کشور آمریکا و شوری جهاد کردند و پیروز شدند.

وی گفت: مردم افغانستان برای دنیای اسلام با برچیدن بینش کمونیسم شوروی، افتخار آفریدند و در این کشور شکست سختی به آمریکا تحمیل کردند. اکنون آمریکا در سطح جهان با مشکلات فراوانی روبه‌رو است. اگرچه قبلا رسانه‌های پیشرفته اکنون وجود نداشت، اما در طول جهاد اصحاب رسانه ارزشی افغانستان، نقش مهمی با دادن بهای جان خود ایفا کردند.

حسینی مزاری ادامه داد: آن‌ها توانستند به‌عنوان هادیان و جهت‌دهندگان مردم ضداستکبار افغانستان کار خود را انجام بدهند. تجاوز آمریکا و غرب و اشغال کشورمان به این دلیل بود تا بازوی مقاومت را بشکنند و افغانستان اسلامی را غیراسلامی و وابسته کنند برای همین ارتش خود را در کشور ما مستقر کردند و هزاران رسانه را ایجاد کردند تا هجمه فراوانی علیه ملت ما شکل بدهند، اما ملت افغانستان مبارزه جانانه‌ای در سنگر‌های نظامی آغاز کردند و در عرصه نرم و سرد هم فعالیت‌های رسانه‌ای انجام دادند. اگرچه این رسانه‌ها محدود بودند، اما در مقابل فعالیت‌های آمریکا اثر گذار بودند.

مدیر خبرگزاری صدای افغانستان باد آور شد: در انفجار دفتر خبرگزاری ما تعداد بسیاری خبرنگار و طلبه به شهادت رسیدند. خون این شهدا باعث افول آمریکا و شکست آن در کشور شد. در شرایط کنونی هم رسانه‌های افغانستان در برابر دسیسه‌های غرب کار جدی و حرفه‌ای خود را انجام می‌دهند. جهان استکبار تلاش می‌کند تا به کشور‌های اسلامی از طریق رسانه ضربه هولناک وارد کنند که این تلاش دشمنان را در ایران و سایر کشور‌ها شاهد بودیم، اما به نظر می‌رسد همگرایی، هماهنگی، همسویی و همکاری رسانه‌های محور مقاومت راهی برای برون رفت از این شرایط و مبارزه تأثیرگذار است.

حجت‌الاسلام حسینی: خانواده شهدای رسانه، هم رزمندگان جبهه جنگ سخت هستند و هم رزمندگان جنگ نرم

در ادامه حجت‌الاسلام «سید حمید حسینی» مسئول اتحادیه شبکه‌های عراقی نیز در این یادواره اظهار داشت: اگرچه جنگ سخت در حال فروکش کردن است، اما جنگ رسانه‌ای در همه جبهه‌ها ادامه خواهد داشت. جنگ با اسلحه، بدون جنگ رسانه‌ای ناقص خواهد ماند؛ بنابراین خانواده شهدای رسانه، هم رزمندگان جبهه جنگ سخت هستند و هم رزمندگان جنگ نرم.

وی خطاب به خانواده شهدا افزود: اگر خانواده شهدا نبودند حقیقت جبهه مفقود می‌شد. شما خانواده شهدا پیشاپیش کاروان شهدا هستید. ما سردار سلیمانی را فراموش نمی‌کنیم. بسیاری تصور می‌کنند که حاج قاسم فقط در جبهه سخت فعالیت می‌کرد، اما معتقدم حاج قاسم سلیمانی و ابومهندی المهندس یک پیشقدم و پیشرو در عرصه جنگ رسانه‌ای بودند. پیکر هزاران شهید زیر خاک است و اطلاعاتی درباره آن‌ها نداریم و وظیفه داریم که شهدا را پیدا کنیم و می‌خواهیم از تجربیات ایران برای کاوش پیکر‌های شهدا استفاده کنیم.

عمار الحمزی: رسانه‌های ما در نوک پیکان نبرد برای روشنگری واقعیت‌ها قرار دارند

«عمار الحمزی» مدیرکل شبکه تلویزیونی المسیره کشور یمن اظهار داشت: امروز اعمال و گفته شهدا که تأثیر شگرفی داشته‌اند را گرامی می‌داریم که در صفوف مقابله با طاغوت بودند. آن‌ها حافظ دستاورد‌ها و حقایق هستند. در یمن شاهد شهادت بسیاری از اصحاب رسانه بودیم که توسط دشمنان از جمله آمریکا، اسرائیل، انگلیس و عربستان به شهادت رسیدند. این دشمنان جنایت‌های زیادی را در یمن رقم زدند و رسانه‌های ما در نوک پیکان این نبرد برای روشنگری واقعیت‌ها قرار داشتند.

در پایان این مراسم از نمایندگان خانواده شهدای رسانه مقاومت ایران، عراق، یمن، سوریه، افغانستان، فلسطین و لبنان تقدیر شد.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار