رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران:

همکاری کشور‌های مقاومت برای تولیدات هنری افزایش می‌یابد

قاضی‌زاده هاشمی درباره همکاری‌های فرهنگی هنری بین کشور‌ها در موضوع شهدا گفت: سریالی به نام حبیب در حال پخش است که ماجرای همکاری ایرانی‌ها با سوری هاست. از این جنس کار‌ها قرار است گسترش پیدا کند و داستان برای روایت زیاد است. به جز رسانه در حوزه هنر هم کار‌های خوبی می‌توان انجام داد.
کد خبر: ۵۷۵۹۴۸
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۱ - 27February 2023

همکاری کشور‌های مقاومت برای تولیدات هنری افزایش می‌یابدبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «امیرحسین فاضی زاده هاشمی» معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در حاشیه امضای تفاهمنامه بنیاد‌های شهید شش کشور مقاومت در پاسخ به سوال خبرنگاران با اشاره به واکنش‌ها نسبت به برگزاری کنگره شهدای رسانه کشور‌های مقاومت اظهار داشت: استقبال خوب بود و خانواده شهدای رسانه بسیار خوشحال شدند، چون چنین برنامه‌ای تا امروز نداشتیم. مقامات نیز از این مراسم استقبال و اعلام آمادگی کردند همکاری‌ها گسترش پیدا کند. چراغ اول توسط ما روشن شد و برنامه ریزی به گونه‌ای است هر سال یا دو سال یکبار یک کشور میزبان باشد.

وی با اشاره به امکان مبادله تجارب بنیاد شهید با دیگر کشور‌ها و دریافت تجارب آنان گفت: در ایران بانک اطلاعاتی از خانواده شهدا جمع آوری شده. دوستان ما در عراق و سوریه اول راه هستند و یکی از حوزه‌هایی که ما می‌توانیم کمک کنیم و دوره‌های اموزشی نیز گذاشته شده همین حوزه ثبت و ضبط خاطرات است.

رئیس بنیاد شهید درباره همکاری‌های فرهنگی هنری بین کشور‌ها در موضوع شهدا افزود: سریالی به نام حبیب در حال پخش است که ماجرای همکاری ایرانی‌ها با سوری هاست. از این جنس کار‌ها قرار است گسترش پیدا کند و داستان برای روایت زیاد است. به جز رسانه در حوزه هنر هم کار‌های خوبی می‌توان انجام داد.

وی همچنین در خصوص شهید دانستن آتش نشان رضا دارابی و جهادگر اسماعیل احمدی بیان کرد: طبق قانون شهید در معرکه جنگ به شهادت رسیده است و غیر این در چهارچوب شهید نمی‌گنجد، دوستان در حال بررسی هستند، اما به نظر می‌رسد امکان قرار گرفتن آنان سخت است.

انتهای پیام/ ۱۴۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار