نمایشگاه مطبوعات/ منوچهر متکی طی بازدید از غرفه دفاع پرس مطرح کرد؛

مدیریت جامع و نگاه کارشناسانه رهبری به مذاکرات/ تعامل و تقابل گزینه های پیش روی غربی ها

وزیر اسبق امور خارجه کشورمان با بیان اینکه کارشناسانه ترین و جامعترین نگاه به روند مذاکرات را رهبری دارند، افزود: در روزهای آخر مذاکرات، نظام دو گزینه خود را روی کار آورد؛ گزینه اول، برجام همراه با تعهداتش که مبتنی بر تعامل است و گزینه دوم تقابل بود.
کد خبر: ۵۷۶۴۰
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۰ - 10November 2015

مدیریت جامع و نگاه کارشناسانه رهبری به مذاکرات/ تعامل و تقابل گزینه های پیش روی غربی ها

"منوچهر متکی" وزیراسبق امور خارجه  در چهارمین روز از بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها ضمن بازدید از غرفه خبرگزاری دفاع مقدس در گفت و گو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع پرس گفت: خوشبختانه راهبری هوشیارانه مقام معظم رهبری از ابتدای مدیریت مذاکرات هسته ای هم در طول ده ساله گذشته به ویژه دو سال اخیر نشان داد که کارشناسانه ترین و جامعترین نگاه به روند مذاکرات را رهبری دارند و به اعتقاد بنده اگر چه ایشان فرموده اند من دیپلمات نیستم  اما بسیار منطبق بر بحث های دیپلماتیک این بحث را دنبال می کنند.

وی ادامه داد: در حقیقت رهبر معظم انقلاب اسلامی بحث برجام را به صورت جامع مدیریت می کنند. یعنی دستگاه دیپلماسی ما در طول مدت مذاکرات آنچه را که میتوانست به دست بیاورد در قالب یک بده بستان به دست آورد، اما نظام در روز آخر که بحث برجام در دستور کار بود دو گزینه خود را روی کار آورد، گزینه اول برجام همراه با تعهداتش که مبتنی بر تعامل است و گزینه دوم تقابل بود و در نهایت به آمریکایی ها گفته شد هر کدام را می خواهید انتخاب کنید.

وزیر اسبق امور خارجه کشورمان در ادامه با بیان اینکه طرف مقابل فعلا گزینه تعامل را انتخاب کرده است اذعان داشت: امیدواریم آنها به تعهداتشان پایبند باشند

وی افزود: تذکرات دقیق و هوشمندانه مقام معظم رهبری یک مصون سازی برای اجرای موارد برجام است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار