بازدید رئیس جمهور از پارس جنوبی؛

حجت‌الاسلام رئیسی وارد ایرانی‌ترین پالایشگاه گاز شد

رئیس جمهور، از پارس جنوبی واقع در کنگان بازدید کرد و قرار است فاز 14 به عنوان ایرانی‌ترین پالایشگاه گاز توسط وی افتتاح شود.
کد خبر: ۵۷۶۴۱۸
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۳ - 02March 2023

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، لحظاتی پیش رئیس جمهور، از پارس جنوبی واقع در کنگان بازدید کرد. قرار است تا دقایقی دیگر فاز ۱۴ به عنوان ایرانی‌ترین پالایشگاه گاز توسط رئیسی افتتاح شود.

هم‌اکنون چهار ردیف شیرین‌سازی پالایشگاه به صورت کامل در حال شیرین‌سازی و تصفیه گازترش سکوهای فاز ۱۴ هستند. واحد ۱۰۷ میعانات گازی از دی‌ماه سال گذشته وارد مدار شده و این واحد از الزامات شیرین‌سازی به شمار می‌رود. از سوی دیگر، واحد ۱۱۱ پروپان از سال گذشته فعالیت خود را آغاز کرده است.

فاز ۱۴ پارس جنوبی به عنوان ایرانی‌ترین فاز در میان فازهای میدان گازی پارس جنوبی تاکنون ۶۲ میلیارد متر مکعب گاز شیرین تولید کرده است. همچنین تولید روزانه ۷۵ هزار بشکه میعانات و ۴۰۰ تن گوگرد و سالانه یک میلیون تن پروپان و بوتان و یک میلیون تن اتان به ارزش ۳.۵ میلیارد دلار با راه‌اندازی این پروژه محقق خواهد شد.

در فاز ۱۴ که در میان پالایشگاه‌های پارس جنوبی با بیشترین میزان پیشرفت در آستانه افتتاح قرار دارد، واحد ۱۰۸ هم اینک در مرحله پیش راه‌اندازی قرار دارد. در پاییز و زمستان امسال نیز شاهد تزریق ده‌ها میلیارد متر مکعب گاز تولیدی این پروژه به شبکه سراسری بوده‌ایم.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار