دفاع پرس گزارش می‌دهد؛

چشم بینای سربازان گمنام همواره سبب‌ساز اقتدار نظام اسلامی است

چشم بینای خادمان وزارت اطلاعات در پایش مستمر تحرکات اشرار، نحله‌های انحرافی و تروریستی، مفسدان اقتصادی و سوداگران مرگ همواره سبب‌ساز اقتدار نظام اسلامی است.
کد خبر: ۵۷۷۵۲۷
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۵ - 07March 2023

چشم بینای سربازان گمنام همواره سبب‌ساز اقتدار نظام اسلامی استبه گزارش ‌دفاع‌پرس از اراک، امنیت به عنوان مهم‌ترین زیرساخت پیشرفت و توسعه هر جامعه دارای ابعاد و عناصر پیدا و پنهان بسیاری است که توده مردم کمتر به زوایای آن آگاهی دارند تبیین مجاهدت‌های عوامل امنیت ساز به دلیل معایر و محرمانگی اکثر اقدامات امری به غایت دشوار است.

در این میان برخی دستگاه‌ها مظلومانه و در گمنامی مطلق به انجام مأموریت‌های خطیر خود می‌پردازند و عملاً امکان دیدن چهره و حتی شنیدن صدای از آنها میسور نیست.

انسان‌هایی که نام خود را ناگزیر مستور می‌دارند اما ثمره اقدامات و زحماتشان آرامش سترگی است که جامعه و حتی آنهایی که از وجود و حضور آنها مطلع نیستند بهره می‌برند.

سربازان گمنام امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) در وزارت اطلاعات از این دسته اند، بی ادعا، بی نام و نشان امام پویا، شجاع و خوشنام و سودمند و حاضر و ناظر در آن جایی که هیچکس گمان نمی‌برد.

چشم بینای خادمان وزارت اطلاعات در پایش مستمر تحرکات اشرار، نحله های انحرافی و تروریستی، مفسدان اقتصادی و سوداگران مرگ همواره سبب‌ساز اقتدار نظام اسلامی و میهن سرافراز و مردم عزیز ایران بوده و خواهد بود.

همچنان فرزندان گمنام این مرز و بوم سینه‌های خود را آماج حملات و حجم‌های دشمن قرار می‌دهند تا امنیت پایدار را به ارمغان بیاورند و در این راستا چه خون‌های پاکی که درکمال مظلومیت و گمنامی از سربازان خوشنام امام زمان (عج) بر زمین ریخته شد تا درخت امنیت وطن در ناامن‌ترین و پر تلاطم ترین نقطه دنیا بارور شود.

نیمه شعبان و همزمان با ولادت حضرت حجت (ارواحنا له الفدا) فرصتی است تا قدری از رشادت‌ها و مجاهدت‌های سربازان و پا به رکاب آنان امام غایب (عج) و و کارکنان خدوم که برآمده از آرمانهای بلند و متعالی انقلاب اسلامی و ذهن دوراندیش امام راحل عظیم‌الشأن (ر ه) است گفته و یاد شود و خاطره شکوه و عظمت شهیدان گلگون کفن این نهاد مقدس گرامی داشته شود.

سربازان گمنام امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف و قدرت اطلاعات و امنیت پهپادی

جغرافیای سیاسی تعیین کننده ی بسیاری از مبانی زیستی اقلیمی است. به عبارت دیگر جغرافیای سیاسی هر تمدنی چه در قالب حوزه سیاسی و چه به شکل دولت و ملت شکل دهنده نگرش اطلاعاتی و امنیتی برای حفاظت از آن جامعه و تداوم زیست سیاسی آن است.

تمدن ایران اسلامی با توجه به شرایط جغرافیای سیاسی و دربرگیری منابع ارزشمند انرژی، آب و هوایی و کلی در طول تاریخ گرفتار مخاطره‌هایی گاه طاقت فرسا و شکننده بوده است.

پس از انقلاب شکوهمند اسلامی جامعه سیاسی ایران بر اساس اهداف آرمان‌های انقلاب به منظور کسب استقلال از جرگه نظم جهانی حاکم خارج شد و راه خود را پیش گرفت.
اکنون جامعه ایران دوره‌ای جدید از مخاطره را که از کم و کیف فوق‌العاده متفاوتی نسبت به مخاطره‌های گذشته برخوردار از تجربه می‌کند.

۴۴ سال است نظام سلطه در حسرت از دست دادن یاری مطیع و گوش به فرمان است. مهمتر از آن دست خود را از چپاول منابع انرژی کوتاه می‌بیند به همین خاطر به دنبال انحراف در مسیر استقلال جلوگیری از تعمیر و پایداری آن است.

بنابراین دو مؤلفه ی مهم شکل‌دهی به نظام سیاسی ایران همچون مذهب و ملیت که بین آنها آمیختگی تاریخی وجود دارد هدف مخاطره‌های ایجاد شده توسط نظام سلطه است!
کما اینکه جنگ تحمیلی، تهاجم سخت این مخاطره بود. اکنون نیز پس از سال‌ها کار بست تهاجم نرم، اغتشاش ترکیبی درصد و اندی روز نشانه بارز مخاطره سازی سهت و نرم از سوی نظام سلطه است.

هدف تحمیل هویتی تازه بر جامعه است! جامعه با این هدف از سوی گروه‌های ناشناس و مورد حمایت نظام سلطه تهدید و گرفتار مخاطره می‌شود تا مجبور به پذیرش هویت‌هایی شود که سابق بر این بی اهمیت و حتی ناخواستنی بوده‌اند. در چنین شرایطی الگوبرداری از سوی جامعه ممکن است به هویت‌سازی بیانجامد البته هویت‌های معارض، ضد انقلاب، ضد ملی، ضد مذهبی و به تعبیری منفی! اگر هویت موجود با هویت معارض جایگزین شود خشونت به شکلی متعارف بروز خواهد کرد! اینجاست که سازوکارها اطلاعات و امنیت بنیادی تدبیر و درایت پیشگیرانه پیشه می‌کند و سعی خواهد کرد که تعارض به شکل یک معضل امنیتی بروز نکند.

مقابله با چنین پیچیدگی‌های مخاطره‌ای تنها با ایجاد حس امنیت برای جامعه ممکن است چرا اگر جامعه نسبت به حس امنیت بیگانه باشد بهترین ابزار و عملیات ایجاد امنیت قادر به مقابله و پیشگیری مؤثر نخواهد بود.

دلیل وجود این حس به نگرش و نحوه عمل نظام اطلاعات و امنیت کشور بازمی‌گردد. جامعه به خوبی فهم کرده است. نظام امنیتی و اطلاعاتی کشور همگام با سیر تحولی و پیچیده ی مخاطره‌ها علیه کشور رشد و توسعه پیدا کرده است! نقطه این عطف این رشد و توسعه دستیابی و توانمندی آگاهی و فنون پهپادی است منظور از آگاهی و فنون پهپادی در حوزه اطلاعات و امنیت؛ رسیدن به نقطه مطلوب در مشاهده اجزای شکل دهنده جریان مخاطره است. گویا مشاهده در این نقطه مطلوب نه چندان دور است و نه چندان نزدیک، آنچنان در نقطه مطلوب است امکان بصیرت و شهود را فراهم می‌سازد و به تفکر انتزاعی بال و پر می‌دهد. اینجاست که ساز و کار اطلاعات و امنیت کشور به مرحله‌ای از توانمندی در پیش بینی و تحلیل درست از روابط بین پدیده‌های اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی دست می‌یابد!

این فرآیند توانمندی ناشی از پیچیدگی در بهره گیری از فنون، تغییر نگرش در نزدیک شدن به افراد مستعد، توانا و فرهیختگان جامعه و همچنین کسب قدرت پیش بینی و مهمتر از همه مسلط بودن، تأمل و تعمق در اجرای تصمیم‌ها همینطور واکنش‌های به موقع با کمترین خطا است.

این سیر تحولی را می‌توان از مخاطره‌های سال ۸۸ گرفته تا آنچه در میانه سال ۱۴۰۱ به بهانه مرگ مهسا امینی رخ داد ملاحظه کرد.

اینجاست که جامعه می‌پذیرد تا با آن احساس امنیت در او شکل گرفته است اعتماد کند و به سادگی نسبت به آن تردید نکند.

با این حال جامعه انتظار دارد توانمندی اطلاعاتی و امنیتی پهپادی در همه سطوح زیستی جامعه به ویژه اقتصاد تعمیم پیدا کند تا امکان تعمیق و پایداری استقلال کسب شده فراهم گردد.

بی‌شک قاطبه جامعه از جمله فرهیختگان قدر این توانمندی را می‌دانند و تلاش جامعه اطلاعاتی و امنیتی را که به سربازان گمنام امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) شهره‌اند برای حفظ هرچه بیشتر احساس امنیت پاس می‌دارند.

انتهای پیام/ 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار