معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه:

عشایر همیشه وفادار انقلاب اسلامی و ایران هستند

سردار «حزنی» گفت: عشایر از لحاظ فداکاری و شهامت جزو بهترین افراد بوده و همیشه وفادار انقلاب اسلامی و ایران هستند
کد خبر: ۵۷۸۱۹۶
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۲ - 11March 2023

به گزارش دفاع‌پرس از زنجان، سردار سید «ضیاالدین حزنی» معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه امروز در همایش تجلیل از عشایر استان که در سالن جلسات نور زنجان برگزار شد، اظهار داشت: عشایر سربازان واقعی اقتصاد مقاومتی و جزو وفادارترین افراد و پاسدار دین هستند.

معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه با بیان اینکه عشایر از لحاظ فداکاری و شهامت جزو بهترین افراد بوده و همیشه وفادار انقلاب اسلامی و ایران هستند، افزود: عشایر سربازان واقعی اقتصاد مقاومتی و جزو وفادارترین افراد و پاسدار دین هستند.

وی گفت: توجه به عشایر یکی از راه‌های اثبات کارآمدی نظام اسلامی بوده و بزرگ‌ترین خدمت به اقتصاد نظام، حفظ اشتغال عشایر است؛ چرا که بخش عمده‌ای از گوشت و لبنیات کشور توسط عشایر تأمین می‌شود.

حزنی با بیان اینکه عشایر با داشتن ۳۰ درصد دام سبک، چهار درصد دام سنگین و داشتن ۷۵ هزار هکتار اراضی کشاورزی و ۲۰ هکتار باغ نقش مهمی در تأمین مواد پروتئینی و غیره دارند، اظهار کرد: عشایر در تأمین امنیت غذایی نقش مهمی دارند و ۳۵ درصد صنایع‌دستی کشور هم در دست عشایر کشور بوده و باید به آن توجه شود.

وی با بیان اینکه عشایر سخت‌کوش و گوش به فرمان ولی‌فقیه زمان هستند، افزود: ۲۰۰ هزار عشایر در طرح ساماندهی قرار گرفته‌اند، همچنین ۱۱ هزار ۵۰۰ شهید هم از جامعه عشایری تقدیم به انقلاب شد؛ گفتنی است عشایر ذخایر انقلاب هستند و باید قدر این قشر زحمت‌کش و عزیز را دانست و در راستای حل مشکلات آنان اهتمام ورزید.

معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه مرکزی جهادسازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب که مسئولان موظف به رسیدگی به امور عشایر هستند، افزود: عشایر در ۲۹ استان کشور به جز استان کردستان و شهر تهران که گله‌دار دارد اما عشایر ندارد، پراکنده هستند و استان‌های فارس، کرمان، سیستان و بلوچستان بیشترین سهم و قزوین و قم کمترین سهم را از جمعیت عشایری کشور را دارا هستند.

حزنی با بیان اینکه ۸۴۰۰ نفر از عشایر و گله‌داران در همایش تجلیل از شبانان، گله‌داران و دامداران عشایر که در استان‌های کشور برگزار شد، تقدیر شده‌اند، تصریح کرد: هدف از برگزاری این همایش، بررسی مشکلات و مسائل قشر زحمت‌کش عشایری توسط مدیران و مسئولان بوده و عشایر رکن اصلی امنیت پایدار در کشور هستند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار