رئیس سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

تالار رودکی میزبان اختتامیه سومین جشنواره ملی تئاتر سنگر/ هنرمندان نیروهای مسلح در ترویج فرهنگ دفاع مقدس نگاه خلاقانه دارند

امیر سزاوار از برگزاری اختتامیه جشنواره «تئاتر سنگر» در تالار رودکی خبر داد و گفت: هنرمندان نیرو‌های مسلح با نگاهی خلاقانه سعی در ترویج فرهنگ دفاع مقدس و انتقال مفاهیم و ارزش‌های این دوران افتخارآمیز را دارند.
کد خبر: ۵۷۸۲۸۸
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۵ - 12March 2023

امیر محمود سزاوار رئیس سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، با بیان اینکه اختتامیه جشنواره «تئاتر سنگر» امروز در تالار رودکی برگزار خواهد شد، اظهار داشت: ۱۲۶ گروه نمایشی در این رویداد فرهنگی و هنری حضور داشته‌اند.

وی تاکید کرد: حضور ۱۲۶ گروه نمایشی از یگان‌های نیرو‌های مسلح در این رویداد فرهنگی نشان دهنده اهتمام مجموعه نیرو‌های مسلح به مسأله فرهنگ و هنر به ویژه با موضوع دفاع مقدس است.

رئیس سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس به سطح کیفی آثار ارائه شده در جشنواره اشاره کرد و افزود: هنرمندان ارجمند نیرو‌های مسلح با نگاهی خلاقانه سعی در ترویج فرهنگ دفاع مقدس و انتقال مفاهیم و ارزش‌های این دوران افتخارآمیز را دارند. مفاهیم با ارزشی، چون ایثار، فداکاری، مقاومت، شجاعت و با زبان هنر برای مخاطبان جذاب‌تر و اثرگذارتر است.

امیر سزاوار افزود: زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدای گرانقدر دفاع مقدس و بیان حماسه‌های جاودان دوران هشت سال دفاع مقدس از جمله اهداف برگزاری این جشنواره است.

در ادامه ایرج افشاری اصل دبیر سومین جشنواره «تئاتر سنگر» از برنامه‌های آئین اختتامیه گفت: سومین جشنواره «تئاتر سنگر» در سه مرحله استانی، منطقه‌ای و کشوری برگزار شد که ۲۱ اسفند درتالار رودکی با مشارکت وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح و بنیاد فرهنگی رودکی شاهد برگزاری آئین اختتامیه سومین جشنواره تئاتر سنگر خواهیم بود. در این مراسم علاوه بر اهدای جوایز برگزیدگان، از خانواده معظم شهید محسن محمدی هنرمند فقید نیرو‌های مسلح تجلیل و از رضا ناجی هنرمند صاحب‌نام و پیشکسوت نیرو‌های مسلح وهمچنین از خانواده زنده یاد ناصر فروغ هنرمند پیشکسوت نیرو‌های مسلح قدردانی خواهد شد.

وی افزود: در این مراسم قرار است علاوه بر رونمایی سی اثر جدید متون نمایشی تولید شده در سال ۱۴۰۱، از جلد ششم فرهنگ جامع تئاتر دفاع مقدس با حضور پدیدآورندگان آثار و جمعی از هنرمندان وشخصیت¬های لشکری وکشوری رونمایی شود.

آئین اختتامیه دومین جشنواره ملی «تئاتر سنگر» روز ۲۱ اسفند ساعت ۱۵ در تالار رودکی با حضور جمعی از مسئولین کشوری و لشکری و هنرمندان برگزیده جشنواره و جمعی از هنرمندان عرصه تئاتر دفاع مقدس برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار