معاون قرارگاه محرومیت زدایی سپاه:

گروه‌های جهادی برای اجرای طرح‌های بدون اعتبار ورود کنند

سردار «حزنی» گفت: از گروه های جهادی برای اجرای طرح ها و برنامه های کم و بدون اعتبار استفاده شود.
کد خبر: ۵۷۸۴۲۸
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۹ - 12March 2023

گروه‌های جهادی برای اجرای طرح های بدون اعتبار ورود کنندبه گزارش دفاع‌پرس از همدان، سردار سرتیپ دوم پاسدار «سید ضیاالدین حزنی» امروز (یکشنبه) در همایش شکوه هجرت و تجلیل از جهادگران نمونه استان همدان، اظهار داشت: شناسنامه دار و بیمه کردن ساکنان مناطق محروم، چاپ کتاب روستا، حل مشکل اعتیاد، ازدواج آسان، حل مشکلات قبیله ای و طایفه ای، آزادی زندانیان جرائم غیرعمد از جمله کارهایی است که اجرای آن نیاز به اعتبار ندارد.

وی تاکید کرد: برای اجرای این کارها ابتدا باید شناسنامه‌ای از گروه های جهادی، اعضا، تخصص و رشته داشته باشیم همچنین نسبت به رفع و به حداقل رساندن کاستی ها و مشکلات گروه های جهادی اقدام کنیم.

سردار حزنی با بیان اینکه گروه‌های جهادی باید به همه جغرافیای استان محل سکونت تسلط داشته باشند افزود: در صورت بروز سیل باید گروه جهادی بدانند که مسیر و منشا سیل کجا بوده است.

معاون هماهنگ کننده قرارگاه مرکزی محرومیت زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: همچنین باید یک بانک اطلاعاتی برای فعالیت های صورت گرفته از سوی گروه های جهادی تهیه شود و نسبت به ایجاد جاده، مسجد و مدرسه در مکان هایی که این امکانات را ندارند استفاده کنند.

سردار حزنی اظهار داشت: استان همدان دارای محرومیت و عقب ماندگی در بخش های معیشتی، آبرسانی، خانه عالم، مدارس، سرویس بهداشتی و راه ارتباطی است.

معاون هماهنگ کننده قرارگاه مرکزی محرومیت زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اضافه کرد: پیامدهای تداوم فقر، دلسردی مردم، افزایش بیکاری، ظلم و ستم و کاهش کرامت در جامعه است بنابراین باید اقداماتی به منظور دسترسی افراد یک جامعه به حداقل امکانات صورت گیرد.

سردار حزنی افزود: هدف از اجرای طرح‌های محرومیت زدایی اول رضای خداوند سپس کمک به کاهش فقر و محرومیت، حل مشکلات مردم ستم دیده و افزایش پیوند مردم به نظام است.

معاون هماهنگ کننده قرارگاه مرکزی محرومیت زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ویژگی طرح های محرومیت زدایی سپاه را کوچک و زودبازده بودن طرح ها، عام المنفعه و فاقد پیچیدگی فنی و مهندسی بودن آنها و فراهم بودن زمینه اجرای این طرح ها توسط افراد بومی منطقه دانست.

سردار حزنی تاکید کرد: سپاه پاسداران برای برقراری امنیت پایدار و محرومیت زدایی در کنار همه دولت ها با هر گونه سلایق بوده و خدمت رسانی در مناطق دور و سخت گذر، مناطق مرزی و محروم را در اولویت قرار داده است.

معاون هماهنگ کننده قرارگاه مرکزی محرومیت زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: این قرارگاه در حوزه های سلامت آب، امنیت غذایی، تامین و اهدای جهیزیه، فراهم کردن ازدواج آسان، جلوگیری از طلاق بی مورد، کمک به حوزه های علمیه برای پرورش طلبه انقلابی، احداث و نوسازی مدارس، برنامه های فرهنگی و عمرانی فعال است و ماموریت دارد.

سردار حزنی افزود: اضافه کرد: اجرای طرح کرامت در ۱۸۷ شهر و ۳۲۲ محله هدف، طرح شهید همدانی در ۳۱ استان و ساخت مسکن محرومان با کمک کمیته امداد و بهزیستی پیگیری می شود.

معاون هماهنگ کننده قرارگاه مرکزی محرومیت زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه بیکاری، اعتیاد و طلاق از جمله مشکلات جامعه است گفت: باید با همکاری و کمک برای رفع این مشکلات سخت کار کرد چرا که این وضعیت زیبنده جمهوری اسلامی نیست.

وی در پایان تصریح کرد: باید مقابل کسانی که در کشور ایجاد ناامیدی و دودستگی می کنند ایستاد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها