اولین تحریم اتحادیه اروپا علیه اسرائیل

اتحادیه اروپا همواره اقدام اسرائیل در ساخت شهرک یهودی نشین در خارج از مرزهای 1967 را محکوم کرده و آنها را سرزمین های فلسطینی در اشغال نظامی اسرائیل توصیف می کند.
کد خبر: ۵۷۸۴۵
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۹ - 11November 2015

اولین تحریم اتحادیه اروپا علیه اسرائیل

 
به گزارش گروه سایر رسانههای دفاع پرس، به نقل از خبرگزاری فرانسه و رویترز، با تصویب اتحادیه اروپا، از این پس بر روی کالاهای وارداتی از شهرک های اسرائیلی در خاک فلسطین به کشورهای عضو اتحادیه اروپا، برچسب ویژه ای الصاق خواهد شد تا مصرف کننده بتواند این کالاها را تشخیص دهد و آنها را نخرد.
 
اتحادیه اروپا همواره اقدام اسرائیل در ساخت شهرک یهودی نشین در خارج از مرزهای 1967 را محکوم کرده و آنها را سرزمین های فلسطینی در اشغال نظامی اسرائیل توصیف می کند.
 
فلسطین در مرزهای 1967 شامل کرانه باختری، قدس شرقی و غزه است. اسرائیل هم اکنون در حال ساخت شهرک در کرانه باختری و قدس شرقی است. هم اکنون حدود 300 هزار نفر یهودی در شهرک های اسرائیل در کرانه باختری زندگی می کنند. اکثر آنها افراد تندروی مذهبی هستند که زندگی در چنین شهرک هایی را تکلیف الهی می دانند.
 
نقشه شهرک های اسرائیلی نشین در مناطق تحت کنترل تشکیلات خودگردان فلسطین (کرانه باختری) - شهرک ها با رنگ قرمز تیره مشخص شده اند
 
* اولین تحریم اتحادیه اروپا علیه اسرائیل
 
این اقدام اتحادیه اروپا، راه را برای تحریم خرید کالاهای تولیدی در شهرک های اسرائیلی در خاک فلسطین در کشورهای عضو اتحادیه اروپا هموار می شود.
 
اتحادیه اروپا روز چهارشنبه به صورت رسمی الصاق برچسب های ویژه ای را بر کالاهای وارداتی از کارخانه های شهرک های یهودی نشین اسرائیل را تصویب کرد.
 
براین اساس کالاهای تولیدی در شهرک های یهودی نشین اسرائیل در مناطق اشغالی کرانه باختری و قدس شرقی، با الصاق برچست از دیگر کالاهای وارداتی از اسرائیل متمایز می شوند تا خریداران در کشورهای عضو اتحادیه اروپا بتوانند این کالاها را نخرند.
 
اتحادیه اروپا اقدام اسرائیل در ساخت شهرک در کرانه باختری و قدس شرقی را برای اسکان یهویان، اقدامی اشغالگرایانه می داند. این اقدامی در راستای مقابله با  اقدام اسرائیل در ساخت این شهرک ها به شمار می آید.
 
نقشه شهرک های اسرائیلی نشین در مناطق تحت کنترل تشکیلات خودگردان فلسطین (کرانه باختری)
 
* اولین تحریم اتحادیه اروپا علیه اسرائیل
 
اسرائیل نیز این اقدام اتحادیه اروپا را محکوم کرده است. وزارت خارجه اسرائیل هم نماینده اتحادیه اروپا را احضار و اعتراض خود را ابلاغ کرد.
 
براساس بیانیه رسمی روز چهارشنبه اتحادیه اروپا، اتحادیه اروپا از 28 کشور عضو درخواست کرد بر روی کالاهای تولیدی وارداتی از "شهرک های اسرائیلی در سرزمین های فلسطینی اشغال شده از سال 1967 تاکنون" برچسب بزنند.
 
تصمیم گیری درباره این موضوع بارها به تاخیر افتاده بود.
این تصمیم در نشست هماهنگ کننده های اتحادیه اروپا در بروکسل اتخاذ شده است.
 
اتحادیه اروپا می گوید این اقدام فنی است؛ هدف از آن آگاه سازی مصرف کنندگان اروپایی است و این تصمیم همانگونه که اسرائیل می گوید سیاسی نیست.
 
کالاهای تولیدی در شهرک های اسرائیلی درسرزمین های اشغالی فلسطین کمتر از 1 درصد از مبادلات تجاری اتحادیه اروپا و اسرائیل را تشکیل می دهد. کل مبادلات میان دو طرف 154 میلیون یورو در سال 2014 بوده است.
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار