برگزاری مراسم یازدهمین سالگرد شهدای سپاه قم در مرزهای شمالغرب

مراسم بزرگداشت یازدهمین سالگرد شهدای امنیت پایدار سپاه قم در مزر‌های شمالغرب، با عنوان مدافعان وطن برگزار شد.
کد خبر: ۵۷۸۷۹۸
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۴ - 14March 2023

مراسم یازدهمین سالگرد شهدای سپاه قم در مرزهای شمالغرب برگزار شد

به گزارش دفاع‌پرس از قم، مراسم بزرگداشت یازدهمین سالگرد شهدای امنیت پایدار سپاه امام علی بن ابی طالب (ع) در مزر‌های شمالغرب، همزمان با روز شهید با حضور جمعی از مسئولان استانی و فرماندهان نظامی در مجتمع امام خمینی (ره) گلزار شهدای علی بن جعفر (ع) قم برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، عبدالستار اهوازیان فرمانده قرارگاه نصرت در دوران دفاع مقدس طی سخنانی با اشاره به دستاورد‌های مهم نظام اسلامی در طول چهل و چهار سال گذشته و ضرورت جهاد تبیین اظهار داشت: اگر ما پیشرفت‌های خودمان را بیان نکنیم، اگر گنجینه ارزشمند دفاع مقدس را معرفی نکنیم، دشمن با سوء استفاده از آن، حقایق را وارونه جلوه می‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه عمده مشکل امروز موریانه‌های داخلی هستند که باید خانه تکانی کنیم و کشور را جلا بدهیم، گفت: اگر روزه و نماز قضا شود، می‌توان قضای آن را بجا آورد، اما از دست رفتن ولایت، امنیت و ناموس، قضا ندارد؛ همه ما سوار بر یک قایق هستیم و نباید اجازه دهیم دشمن این قایق را سوراخ کند.

در ادامه، حجت الاسلام مهدی طائب رئیس شورای راهبردی قرارگاه عمار با اشاره به فلسفه زنده بودن شهدا، ابراز داشت: شهدا زنده هستند، چون بر روی جامعه و اطراف خود تاثیر می‌گذارند.

وی با بیان اینکه دشمنان به قدرت امام زمان (عج) در ایران پی‌برده‌اند گفت: تمام تلاش دشمن این بود که هسته قدرت برای امام زمان ایجاد نشود، اما بر خلاف خواست آنها، این امر محقق شده است.

این مراسم همزمان با ۲۲ اسفندماه روز ملی شهید برگزار شد و اجرای گروه سرود میثاق و مرثیه سرایی ابوذر بیوکافی همراه با حضور خادمان حرم امامزاده سیدعلی (ع) و پرچم گنبد حضرت ابوالفضل العباس (ع) از بخش‌های آن بود.

در مراسم فوق، سردار مهدی کبیری پور جانشین فرماندهی سپاه امام علی بن ابی طالب (ع)، سردار حسین تناور فرمانده لشکر ۱۷ امام علی بن ابی طالب (ع)، حجت الاسلام غلامرضا ناظمی معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم و جمع زیادی از رزمندگان لشکر ۱۷، پیشکسوتان دفاع مقدس و خانواده‌های معظم شهدا حضور داشتند.

تیرماه سال ۱۳۹۰، ۶ تن از سرداران سپاه امام علی بن ابی طالب (ع) به نام‌های شهیدان عباس عاصمی، محمود احمدی تبار، علی اکبر جمراسی، سید عبدالحسین موسوی نژاد، ولی‌الله صحرایی و مهدی خبیر در حال دفاع از مرز‌های شمالغرب در درگیری با گروهک پژاک به شهادت رسیدند.

همچنین در روز‌های پایانی همان سال، تکاوران شهید سعید غلامی شهروز، روح‌الله شکارچی و محمد سلیمانی در جریان نجات سربازان از سنگر‌های برف‌گرفته در منطقه صفر مرزی شمال غرب کشور دچار یخ‌زدگی شده و به خیل شهدا پیوستند، یک سرباز نیز بر اثر صاعقه به شهادت رسید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها