نماینده پیشین ایران در اوپک:

آغاز مجدد روابط ایران و عربستان به انسجام بیشتر اوپک کمک می‌کند

خطیبی گفت: ازسرگیری دوباره روابط ایران و عربستان باعث انسجام و همبستگی بیشتر اوپک خواهد شد.
کد خبر: ۵۷۸۹۰۴
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۰ - 14March 2023

آغاز مجدد روابط ایران و عربستان به انسجام بیشتر اوپک کمک می‌کندبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «محمدعلی خطیبی» نماینده پیشین ایران در اوپک با بیان اینکه «در زمان حاضر ایران و عربستان دو کشور بزرگ تولیدکننده نفت در اوپک هستند»، اظهار داشت: اوپک در سایه این هم‌افزایی قادر خواهد بود نقش مؤثرتری در ثبات بازار نفت داشته باشد.

خطیبی همچنین افزود: اختلاف اعضا این انسجام را خدشه‌دار و سازمان اوپک را دچار دودستگی یا چنددستگی می‌کند که این موضوع در تصمیمات اوپک بی‌تأثیر نیست.

نماینده پیشین ایران در اوپک ادامه داد: میادین مشترک نفتی بین کشور‌ها اغلب یک مسئله دیپلماتیک است و قدم‌های ابتدای بایستی توسط وزارت‌های امور خارجه کشور‌ها برداشته شود و در مراحل بعدی تیم‌های فنی باید امورات مربوطه را پیگیری کنند.

وی خاطرنشان کرد: وقتی روابط سیاسی بین کشور‌ها وجود نداشته باشد چنین کار‌هایی دچار وقفه خواهد شد بنابراین ازسرگیری دوباره روابط ایران و عربستان باعث خواهد شد مسائل مربوط به میادین مشترک نفتی بین دو کشور مورد پیگیری بیشتری قرار گیرد.

خطیبی اضافه کرد: کسانی که به‌دنبال امنیت، آرامش و ثبات در منطقه هستند از ازسرگیری دوباره روابط ایران و عربستان استقبال خواهند کرد.

نماینده پیشین ایران در اوپک عنوان کرد: همکاری و هم‌افزایی هرچه بیشتر کشور‌های حوزه خلیج فارس می‌تواند به فضای اقتصادی در منطقه کمک شایان توجهی کند حتی کسانی که می‌خواهند در منطقه سرمایه‌گذاری کنند می‌توانند از سرمایه‌گذاری خود سود ببرند.

وی در پایان تصریح کرد: کشور‌هایی که مایلند در این منطقه تسلیحات بیشتری فروخته شود این کشور‌ها به‌دنبال جنگ‌افروزی و تنش هستند و از برقراری دوباره روابط ایران و عربستان خیلی راضی و خشنود نبوده و نخواهند بود.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها