امام جمعه کرمانشاه:

اسلام دین عمیق، اساسی و مطابق با فطرت انسان است

آیت الله «علما» گفت: اسلام دین عمیق، اساسی و مطابق با فطرت انسان است و می‌خواهد تا قیامت انسان را مدیریت کند، لذا باید عمق آیات و کلمات و عمق سنت نبوی را خوب درک کرد.
کد خبر: ۵۷۹۳۸۲
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۸ - 17March 2023

اسلام دین عمیق، اساسی و مطابق با فطرت انسان استبه گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، آیت الله «مصطفی علما» امام جمعه شهرستان کرمانشاه در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته، طی سخنانی به تقارن ایام نوروز و ماه مبارک رمضان اشاره کرد و اظهار داشت: ماه رمضان فرصت خوبی است تا مؤمنان و روزه داران از برکات آن استفاده کنند.

وی یکی از فلسفه های مهم ماه مبارک رمضان را تقوای الهی عنوان کرد و گفت: تقوای الهی جایگاه انسان را بالا می برد و او را به خداوند نزدیک می‌کند. 

آیت الله علما ادامه داد: همچنین باتوجه به اینکه در ایام نوروز کرمانشاه میزبان گردشگران زیادی است، امیدواریم به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که حرمت ماه مبارک رمضان در این مدت نگاه داشته شود. 

امام جمعه کرمانشاه در ادامه با قدردانی از نیروهای امنیتی و سربازان گمنام امام زمان (عج) گفت: مردم این افراد را بخوبی نمی‌شناسد که چه کارهای بزرگی انجام می‌ دهند، این افراد از تمام شئون کشور حفاظت و مراقبت می‌کنند و قابل تقدیر هستند.

وی در ادامه به ۲۹ اسفند سالروز ملی شدن صنعت نفت اشاره کرد و افزود: آیت الله کاشانی و مرحوم مصدق نگذاشتتند نفت کشورمان به نفع انگلیسی‌ها مصرف شود. البته از ابتدای انقلاب هم امام خمینی و مقام معظم رهبری گفته اند که ما نباید متکی به منابع نفت و گاز باشیم.

امام جمعه کرمانشاه همچنین به اول فرودین که به نام «روز جهانی مبارزه با تبعیض نژادی» نام گذاری شده اشاره کرد و گفت: امریکا که دم از حقوق بشر می‌زند با سیاه پوستان این کشور رفتارهای وحشیانه و نامناسبی دارد.

وی بیان داشت: اسلام دین عمیق، اساسی و مطابق با فطرت انسان است و می‌خواهد تا قیامت انسان را مدیریت کند، لذا باید عمق آیات و کلمات و عمق سنت نبوی را خوب درک کرد.

آیت الله علما گفت: دنیای استعمارگر از اهل فکر و تدبیر بودن عصبانی است. در اسلام دعوت به تفکر شده و تفکر کردن به اندازه چندین سال عبادت ارزش دارد. قرآن ما را به تفکر و دقت ترغیب می‌کند.

امام جمعه شهرستان کرمانشاه در ادامه ضمن قدردانی از تلاش های نیروی انتظامی و دستگاه های امنیتی استان، از آنها خواست تا در ایام نوروز امنیت و آسایش میهمانان نوروزی را تامین کنند. 

وی عنوان کرد: از مردم استان هم درخواست می‌شود که با توجه به در پیش بودن دو مناسبت ایام نوروز و ماه مبارک رمضان، افراد نیازمند را یاری کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار