بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها/ باقری در گفت و گو با دفاع پرس:

کتاب‌های کنگره به چاپ دوازدهم می‌رسد/ روایتی از حضور شهید طهرانی مقدم در نخستین روزهای جنگ

مسئول کنگره لشکر ده سیدالشهدا (ع) گفت: تاکنون 27 کتاب در خصوص فرماندهان و رزمندگان لشکر ده سیدالشهدا به چاپ رسیده که در میان کتاب‌های به چاپ رسیده، کتاب "سه روز محاصره" با محوریت عملیات کربلای 5 به چاپ دوازدهم رسیده است.
کد خبر: ۵۷۹۹۶
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۴ - 13November 2015

کتاب‌های کنگره به چاپ دوازدهم می‌رسد/ روایتی از حضور شهید طهرانی مقدم در نخستین روزهای جنگ

اکبر باقری دولابی مسئول کنگره لشکر ده سیدالشهدا(ع) ضمن بازدید از غرفه خبرگزاری دفاع مقدس در بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاریها با اشاره به برنامههای آتی کنگره، بیان کرد: مراسمی به مناسبت سالروز عملیات کربلای 5 در نیمه دوم دی ماه، یادواره شهدای مخابرات و یادواره شهدای عملیات بدر و خیبر در 25 اسفند ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

وی افزود: تاکنون 27 کتاب در خصوص فرماندهان و رزمندگان لشکر ده سیدالشهدا به چاپ رسیده است. در میان کتابهای به چاپ رسیده، بدون هیچ گونه تبلیغاتی کتاب "سه روز محاصره" با محوریت عملیات کربلای 5 به چاپ دوازدهم رسیده است.

باقری با بیان این مطلب که جوانان امروز را باید در قالب رمان با دفاع مقدس آشنا کنیم، اذعان داشت: 5 رمان به نامهای "پرواز قاصدک" و "زمین تا آسمان از شماره 1 تا 4" به چاپ رسیده و 4 کتاب دیگر آماده چاپ داریم.

وی با یادآوری خاطرات سه ماهه خود با شهید طهرانی مقدم، ادامه داد: 15 روز از شروع جنگ گذشته بود که در قالب سه گردان متشکل از گردان8، گردان 7 سپاه و اولین گردان بسیج به فرماندهی شهید محمد علی آخر به منطقه غرب رفتیم که در آن زمان حسن طهرانی مقدم نیروی پیاده و من به عنوان جانشین دسته شرکت کردم.

باقری دولابی تصریح کرد: در آن عملیات ضربه سنگینی به دشمن وارد کردیم و محسن چریک نیز به شهادت رسید. پس از آن عملیات با تشکیل تیپ 27 محمدرسول الله (ص) من به عضویت آن درآمدم و طهرانی مقدم هم به قسمت ادوات و توپخانه رفت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار