معاون استاندار مرکزی:

محور فعالیت‌های مسجد باید امیدآفرینی باشد

نظری با اشاره به اینکه محور فعالیت‌های مسجد باید امیدآفرینی باشد، گفت: دشمنان به نقش مهم مساجد در پیشرفت انقلاب پی برده و به دنبال آن تخریب هستند.
کد خبر: ۵۸۳۸۶۳
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۷ - 17April 2023
محور فعالیت‌های مسجد باید امیدآفرینی باشدبه گزارش دفاع‌پرس از اراک، «بهنام نظری» معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی امروز دوشنبه در کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استان مرکزی اظهار داشت: مسجد محور و کانون تحولات بزرگ در جهان اسلام بوده و انقلاب اسلامی برگرفته از مساجد است و امروز مساجد باید محور تحولات فرهنگی و اجتماعی باشد.
 
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی افزود: در طول انقلاب اسلامی اقدامات بزرگی با محوریت مساجد انجام شده و دستاوردهای فراوانی در این راستا حاصل شده که مهمترین آن نقش مساجد در پیروزی‌های دفاع مقدس است.
 
وی ادامه داد: مساجد کانون پرورش حماسه آفرینان انقلاب اسلامی از جمله شهدا و رزمندگان و افتخارآفرینان کشور در طول ۴۴ سال گذشته بودند و نقش مساجد هم در اعزام رزمندگان، هم در تحقق مشارکت‌های مردمی برای پشتیبانی از جنگ و هم در رفع مشکلات مردم بسیار مهم بوده است.
 
نظری با تاکید بر اینکه محور فعالیت‌های مسجد باید امیدآفرینی باشد، گفت: دشمنان به نقش مهم مساجد در پیشرفت انقلاب پی برده و لذا تخریب را در دستور کار گذاشته و متأسفانه در برخورد با توطئه‌های دشمنان در حوزه مساجد منفعل عمل کردیم و این قابل قبول نیست.
 
وی بیان کرد: مساجد باید نقطه اتکا و تحول در جامعه باشند و احیای کارکرد مساجد یک ضرورت مهم است چراکه مسجد گره گشای مشکلات است و بازگشت به مساجد از ضرورت‌های مهم است.
 
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی با بیان اینکه همه دستگاه‌ها در خصوص احیای مساجد و احیای کارکردهای آن نقش دارند، افزود: تقویت مسجد محوری اولویت همه برنامه‌ها و فعالیت‌ها باشد و برنامه داشتن در این راستا مورد توجه همه دستگاه‌ها خصوصاً بخشداری‌ها و روستاها باشد.
 
وی با اشاره به اینکه محور فعالیت‌های مسجد محوری سازمان تبلیغات است، افزود: باید باور مسجد محوری در بین مسئولین نهادینه شود و مساجد باید به قطب حل مشکلات مردم تبدیل شوند و لازمه این کار آشتی جوانان و نوجوانان با مساجد است.
 
نظری تاکید کرد: جوان گرایی در مساجد مورد توجه قرار گیرد و هیئت امنای مساجد باید به جوانان بها بدهند چراکه جوانان همواره محور تحول بودند و خلق دستاوردهای عظیم در انقلاب به برکت نقش آفرینی جوانان است.
 
وی افزود: یکی از ضرورت‌هایی که باید در ادارات و اماکن خصوصی و عمومی به آن توجه شود بازنگری در جانمایی نمازخانه‌ها است و قابل قبول نیست نمازخانه‌ها در مکان‌های بد جانمایی شوند و جا دارد یک کارگروه ویژه این مسئله را در سطح استان بررسی و نتایج آن را برای رفع مشکل گزارش دهد.
 
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی با اشاره به طرح مجامع سلامت در استان‌ها بیان کرد: نیاز است در حوزه جمعیت اقدامات ویژه در دستور کار باشد و توجه به روستاها یک ضرورت مهم است و افزایش جمعیت و فرزند آوری باید اولویت همه فعالیت‌ها باشد.
 
وی افزود: متأسفانه استان مرکزی در حوزه جمعیت وضعیت مطلوبی ندارد و شاخصه‌های جمعیتی استان نیاز به توجه جدی دارد و متأسفانه استان در حوزه جمعیت بحران زده است.
 
نظری با اشاره به اهمیت برنامه ریزی برای اجرای طرح‌های مقابله با آسیب‌های اجتماعی گفت: متأسفانه در حوزه فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی با یک موازی کاری در دستگاه‌ها مواجه هستیم که باید حل شود و هم افزایی و مشارکت همه جانبه مورد توجه باشد.
 
انتهای پیام/ 
نظر شما
پربیننده ها