بی‌خبری سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از قوانین کشورش

واشنگتن: پناهجویان سوری پس از شدیدترین بازرسی‌ها پذیرفته می‌شوند/نمی‌دانم ایالت‌ها حق جلوگیری از ورود آنها را دارند یا نه

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا می‌گوید که پناهجویان سوری پس از سپری کردن بالاترین سطح بازرسی‌های امنیتی، اجازه ورود به خاک آمریکا را خواهند یافت.
کد خبر: ۵۸۴۰۷
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۷ - 16November 2015

واشنگتن: پناهجویان سوری پس از شدیدترین بازرسی‌ها پذیرفته می‌شوند/نمی‌دانم ایالت‌ها حق جلوگیری از ورود آنها را دارند یا نه

به گزارش گروه سایر رسانه های خبرگزاری دفاع مقدس، «جان کربی» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، امشب به سوالاتی چالشی در خصوص پذیرش پناهجویان سوری پاسخ داد.

کربی ابتدا گفت که این پناهجویان پس از رد کردن مراحل مربوط به بالاترین سطح بازرسیهای امنیتی حق ورود به خاک آمریکا را خواهند داشت.

یکی از خبرنگاران به اخبار مربوط به مخالفت برخی فرمانداران ایالتی با ورود پناهجویان سوری به ایالتهایشان از سخنگو پرسید و از وی جویا شد که آیا فرمانداران حق قانونی انجام چنین کاری را دارند یا خیر؟ خبرنگار برای مثال گفت که فرماندار محل تولد وزیر خارجه «جان کری» هم با حضور سوریها در این ایالت مخالفت کرده است.

سخنگو پاسخ داد: «در روزهای خیر، بدفهمیهای زیادی در خصوص پناهجویان سوری اتفاق افتاده؛ امروز رئیسجمهور (اوباما) با صراحت در خصوص این مسئله توضیح داد.»

اوباما امشب (به وقت آنتالیا) مخالفان آمریکایی حضور پناهجویان سوری در کشورش را به مخالفت با ارزشهای آمریکایی متهم کرده بود.

جان کربی ادامه داد: «ما آمادگی داریم نگرانیهای مقامات محلی و ایالتی را برطرف کنیم و حتی به آنها مشاروه بدهیم.»

خبرنگار مجدداً پرسید که آیا فرمانداران اختیار قانونی جلوگیری از حضور پناهجویان در خاک ایالت خودشان را خواهند داشت؟

سخنگو پاسخ داد: «جوابی برای شما ندارم. این مورد را بررسی میکنم.»

خبرنگار گفت: «بگذارید سوال را شفافتر بپرسم، یک فرماندار چگونه میخواهد از حضور پناهجویان سوری در خاک ایالتش جلوگیری کند و واکنش شما چه خواهد بود.»

جان کربی در مقام پاسخ گفت: «جواب روشنی ندارم.»

کربی گفت که از ابتدای درگیریها در سوریه، حدود 3 تا 4 هزار سوری وارد خاک آمریکا شدهاند و برنامه دولت این است که این تعداد تا پایان سال مالی 2016 به 10 هزار نفر برسد.

یکی از خبرنگاران به گفتوگوهای وین اشاره کرد و پرسید «با  توجه به مقرر شدن قطع منابع مالی بشار اسد برای رسیدن به آتشبس، آیا با ایران در این خصوص صحبتی داشتید؟»

خبرنگار به کنفرانس حل بحران سوریه در وین اشاره داشت که چند روز پیش با حضور نمایندگان چند کشور و همچنین «محمدجواد ظریف» و «جان کری» وزرای خارجه ایران و آمریکا برگزار شد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا پاسخ داد: «در مذاکرات وین، ما نگرانی خود را در خصوص تأمین منابع مالی بشار اسد ابراز کردیم و میدانیم که ایران یکی از تأمینکنندگان است.»

وی ادامه داد: «یکی از خروجیهای اجلاس وین، کمک برای حرکت به سمت راهکار سیاسی برای بحران سوریه است و امیدواریم ایران و روسیه برای رسیدن به این راهکار، بر (بشار) اسد فشار بیاورند.»

یکی از خبرنگاران در خصوص فروش 1.29 میلیارد دلار بمب و موشک به عربستان سوالی داشت.

منبع: فارس

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار