چند می‌خری؟! (گفت و شنود)

ایران تنها کشور جهان است که در آن نوع حکومت با رأی مردم و از طریق رفراندوم تعیین شده و در قانون اساسی نیز برگزاری انتخابات پیش‌بینی شده و به صراحت آمده است، اما اگر قرار بود برای هر مسئله معمولی همه پرسی برگزار شود، دیگر وجود قانون و مقررات و مجلس و... بی‌فایده بود!
کد خبر: ۵۸۴۵۵۸
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۰ - 20April 2023

چند می‌خری؟! (گفت و شنود)به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، گفت: برخی از رسانه‌های خارجی و تعدادی از پادو‌های داخلی آن‌ها به این توهم دامن زده‌اند که ایران با رفراندوم مخالف است؟!

گفتم: اولاً؛ ایران تنها کشور جهان است که در آن نوع حکومت با رأی مردم و از طریق رفراندوم تعیین شده است، ثانیاً؛ در اصل ۵۹ و نیز در اصل ۱۷۷ قانون اساسی انجام رفراندوم پیش‌بینی شده و به صراحت آمده است.

گفت: یعنی این اجق وجق‌ها، بی‌سوادی و بی‌اطلاعی خود از قانون را فریاد می‌زنند؟!

گفتم: رفراندوم در تمام سیستم‌های حقوقی دنیا برای مسائل بسیار مهم پیش‌بینی شده است و این دو نکته در هر دو اصل ۵۹ و ۱۷۷ قانون اساسی ما نیز مورد تأکید قرار گرفته است. اگر قرار بود برای هر مسئله معمولی رفراندوم بشود، دیگر وجود قانون و مقررات و مجلس و... بی‌فایده بود!

گفت: پس دنبال این هستند که قانون کنار گذاشته شود و با رفراندوم درباره هر موضوع دم‌دستی کشور با درهم ریختگی و اغتشاش رو‌به‌رو شود! یعنی همان هدفی که ۴۴ سال است دنبال می‌کنند!

گفتم: مدت‌هاست که کشور‌های اروپایی با شورش و اعتصاب‌های گسترده مردمی رو‌به‌رو هستند و مردم در این کشور‌های اروپایی به حمایت‌های مالی و تسلیحاتی دولت‌هایشان از اوکراین که آن‌ها را با شدیدترین بحران‌ها رو‌به‌رو کرده اعتراض دارند، ولی حتی درباره این مسئله حیاتی نیز سخنی از رفراندوم به میان نمی‌آورند!

گفت: یعنی پادو‌های داخلی غرب مسئله‌ای به این سادگی را نمی‌فهمند؟!

گفتم: یارو توی هواپیما از بغل دستیش پرسید شغل شما چیه؟ گفت؛ متخصص پوست هستم! گفت چه خوب! سه تا پوست بُز دارم می‌خری؟!

منبع: کیهان

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار