رییس سازمان بسیج رسانه گیلان:

محتوای فرهنگی رسانه‌ای برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب تولید شود

سرهنگ «پارسا» با اشاره به ضرورت تولید محتوای فرهنگی رسانه‌ای مناسب در جهت تبیین مباحث مربوط به عفاف و حجاب گفت: فعالان رسانه جبهه انقلاب باید بتوانند به تکلیف خود در این حوزه عمل کنند.
کد خبر: ۵۸۴۵۶۹
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۱ - 20April 2023

محتوای فرهنگی رسانه‌ای مناسب برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب تولید شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از رشت، سرهنگ پاسدار «مهدی پارسا» رییس سازمان بسیج رسانه گیلان امروز در نشست هم‌اندیشی و تقویت جبهه رسانه‌ای انقلاب با اشاره به ابلاغ دستورالعمل فرهنگ‌سازی زیست عفیفانه در سال گذشته اظهار داشت: استان گیلان با توجه به مزیت گردشگری همیشه محفلی برای سوءاستفاده عده‌ای هنجارشکن بوده است.

وی با بیان اینکه معضل بدحجابی برای اکثر خانواده‌ها حتی افراد شل‌حجاب آزاردهنده بوده و به بی‌بند و باری و بی‌عفتی‌ها اعتراض کردند تصریح کرد: سپاه همیشه در کنار دولت‌ها برای کمک به مردم ایستاده و در مقابل ناهنجاری‌های اجتماعی هم بی‌تفاوت نبوده و نخواهد بود.

رییس سازمان بسیج رسانه گیلان برخی کشف حجاب‌ها را از روی بی‌اطلاعی و ناشی از عدم فرهنگ‌سازی درست دانست و تصریح کرد: بعضی از این افراد نمی‌دانند چه خطایی مرتکب می‌شوند‌ لذا در این عرصه نیازمند تولید آثار رسانه‌ای خوب و نقش‌آفرینی موثر فعالان عرصه رسانه هستیم.

وی با اشاره به ضرورت تولید محتوای فرهنگی رسانه‌ای مناسب در جهت تبیین مباحث مربوط به عفاف و حجاب خاطرنشان کرد: اصحاب رسانه جزو تاثیرگذارترین اقشار جامعه هستند و لحظات و اتفافات با حضور خبرنگار ثبت و ضبط می‌شود و در شرایط فعلی نیز با توجه به موج‌سواری رسانه‌های بیگانه که نشان می‌دهد بیکار ننشسته‌اند، فعالان رسانه جبهه انقلاب باید بتوانند به تکلیف خود عمل کنند.

رییس سازمان بسیج رسانه استان گیلان فرهنگ‌سازی را یکی از مهم‌ترین وظایف اصحاب رسانه دانست و بیان کرد: ترویج "پوشش درست" و پرداختن به این امور از وظایف خبرنگاران است و از کنار این آسیب فرهنگی نمی‌توان بی‌تفاوت عبور کرد.

پارسا با اشاره به پویش «خبر خوب از عید تا عید» که از عید نوروز تا پایان عید فطر در گیلان برگزار می‌شود گفت: اصحاب رسانه با تولید اخبار خوب و امیدافرین در قالب‌های مصاحبه، خبر، یادداشت، گزارش در این پویش رسانه‌ای شرکت کنند.

عضو هیئت علمی دانشگاه نیز در این نشست با اشاره به ضرورت فرهنگ‌سازی و درک درست از مسئله عفاف و حجاب بین جوانان بیان داشت: رعایت حجاب در مقابل نامحرم برای جوانان و دختران باید به‌درستی تبیین شود و از ماهیت و فلسفه اصلی حجاب برای جوانان گفته شود تا تصور نکنند حجاب محدودیت نظام است.

اشرف جناتی با بیان اینکه برخی دختران هنوز نمی‌دانند حجاب باید در مقابل نامحرم رعایت شود متوجه این حد و مرز نشده‌اند گفت: بعضی‌ها تصور می‌کنند رعایت حجاب برای نیروی انتظامی و گشت ارشاد و... است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها