نماینده ولی فقیه در مازندران:

پرداخت زکات فطره واجب است

آیت الله «محمدی لائینی» گفت: پرداخت زکات فطره واجب است و بستگان و فامیلان نیازمند در اولویت قرار دارند.
کد خبر: ۵۸۴۶۱۵
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۷ - 20April 2023

پرداخت زکات فطره واجب استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، آیت الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه زکات فطریه زکات مالی است، اظهار داشت: در پایان ماه مبارک رمضان و اولین شب شوال این زکات را انسان‌ها باید بپردازند که زکات بدن محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت زکات بدن افزود: تأثیر‌اتی که زکات برای دفع بلا، زیادی و برکت مال و عمر دارد که در روایات آمده است و بر هر مرد و زنی که سرپرست باشد زکات افراد تحت تکفل را باید بپردازد.

آیت الله «محمدی لائینی» زمان پرداخت زکات فطریه را غروب آخرین روز ماه مبارک رمضان  و اولین شب شوال اعلام کرد و گفت: زمان پرداخت زکات فطریه تا ظهر عید فطر است و بهتر است که قبل از نماز عید فطر پرداخته شود و اگر به فقیر و نیازمند دیسترسی ندارد باید کنار بگذارد و بعدا به نیازمند مورد نظر پرداخت کند.

امام جمعه ساری با بیان اینکه مقدار زکات فطره برای هر نفر سه کیلو گندم، برنج و یا آرد است، بیان کرد: بهتر است از اقلامی که مورد مصرفشان است پرداخت کنند.

آیت الله محمدی لائینی با بیان اینکه زکات فطریه به کسی تعلق می‌گیرد که به خرج سالیانه خود نمی‌رسد، اضافه کرد: اولویت پرداخت زکات به فامیلان و بستگان است و ربطی به روزه داری ندارد و به همه مسلمانان واجب است.

به گفته نماینده ولی فقیه در مازندران زکات فطر به افرادی که به هر دلیلی روزه نگرفتند واجب است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار