یادداشت/

تاسیس سپاه؛ حلول ماه امید در آسمان انقلاب

همزمانی سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با عید سعید فطر، تداعی گر حلول ماه امید و نشاط در آسمان بلند انقلاب اسلامی است که به درستی و روشنی راه پیشرفت انقلاب را به زمینیان نشان داد.
کد خبر: ۵۸۴۸۱۰
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۳ - 23April 2023

تاسیس سپاه؛ حلول ماه امید در آسمان انقلاب/// در حال تکمیل

گروه استان‌های دفاع‌پرس- ابوالفضل بمانی؛ دوم اردیبهشت سال ۱۳۵۸ یادآور ابتکار ماندگار حضرت امام خمینی (ره)، به‌فاصله ۷۰ روز پس از پیروزی انقلاب اسلامی در تاسیس سپاه است.

هر چند رسما سپاه در این روز تاسیس شد، اما سابقه فعالیت جوانان انقلابی که بعدا عضو سپاه شدند به همان زمان پیروزی انقلاب باز می‌گردد که با اتکا به رهنمود‌های حضرت امام (ع) در قالب کمیته‌های انقلاب و ... به هدایت جریان انقلاب می‌پرداختند و عدد سال ۱۳۵۷ بر روی آرم سپاه نیز موید همین مطلب است.

«مولود انقلاب»، یکی از شایسته‌ترین عناوین برای تشکیلات سپاه پاسداران است که با انقلاب اسلامی متولد شد و با آن رشد کرد و حفظ دستاورد‌های انقلاب و مقابله با انواع تهدیدات پیچیده داخلی و خارجی علیه نظام اسلامی به عنوان ماموریت و افتخار اصلی این نهاد مقدس، تعیین شد و چه زیباست کلام گوهر بار امام راحل (ره) که فرمودند «اگر سپاه نبود، کشور هم نبود».

سبزپوشان سپاه پاسداران، جان برکفانی هستند که جان شیرین خود را کف دست نهاده و در سخت‌ترین ماموریت‌ها گوش به فرمان ولایت، به حفظ و حراست از حرم و حریم جمهوری اسلامی می‌پردازند و نمونه بارز آن را می‌توان در حماسه آفرینی‌های سپاه در طول دوران دفاع مقدس، دفاع از حرم‌های اهل بیت (ع) و دفاع از امنیت پایدار، حضور در عرصه های خدمت رسانی و مقابله با انواع ناامنی‌ها مشاهده کرد.

بسیج مستضعفین که خود «نور علی نور» است و به برکت نفس مسیحایی حضرت امام (ره) دریایی از ظرفیت‌های مردمی را پیش روی نظام مقدس جمهوری اسلامی نهاده، نیز برخاسته از بطن و متن سپاه است و با هدایت آن، در عرصه‌های مختلف و مورد نیاز انقلاب همچون سازندگی، علم و فناوری، فعالیت‌های جهادی و ... هنرنمایی و نقش آفرینی می‌کند.

امروز پس از گذشت چهل و چهار سال از پیروزی انقلاب اسلامی، شاهد آن هستیم که سپاه پاسداران، در تمامی صحنه‌های حساس و نفس گیر، با تکیه بر آیه شریف «و اعدوالهم ماستطعتم من قوه» در کنار سایر قوای مسلح ضمن ارتقاء توانمندی ها، حافظ دستاورد‌های انقلاب بوده و در زمین و هوا و دریا و عرصه‌های امنیت داخلی و فعالیت‌های برون مرزی، ضرب شستی محکم به دشمنان نشان داده است و البته اهمیت وجود سپاه را بیش از هر چیزی، در شدت حقد و کینه دشمنان نسبت به این نهاد مقدس می‌توان یافت.

امروز به برکت وجود سپاه پاسداران و حماسه آفرینی‌های سرداران شهیدی همچون شهید حاج قاسم سلیمانی، انقلاب اسلامی مرز‌های جغرافیایی را در نوردیده و تا جبهه مقاومت و مرز‌های فلسطین پیش رفته است و ان شاءالله به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی، رژیم غاصب صهیونیستی زودتر از موعد، به ورطه هلاکت و نابودی خواهد رسید.

سپاه پاسداران به سبب توفیقات، قابلیت ها و محبوبیت هایی که بخصوص طی چند سال اخیر در مبارزه با استکبار جهانی و گروهک های تکفیری و... در منطقه و جبهه مقاومت کسب نموده است، همچون ماه امید در آسمان انقلاب اسلامی حلول کرده و می رود تا با پشتوانه فرامین فرماندهی معظم کل قوا، راه درست و روشن را در عصر غیبت تا رسیدن به صبح ظهور به مستضعفان  نشان دهد. 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار