رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح کرد؛

راه‌اندازی قرارگاه مقابله با قاچاق کالا و ارز/ استفاده از ظرفیت‌های برون سازمانی برای برخورد با قاچاقچیان کالا و ارز

سردار رحیمی با اشاره به راه‌اندازی قرارگاه مقابله با قاچاق کالا و ارز گفت: برای مقابله با قاچاقچیان کالا و ارز از تمامی ظرفیت‌های داخلی و برون سازمانی استفاده می‌کنیم.
کد خبر: ۵۸۴۸۹۵
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۵:۰۴ - 24April 2023

راه‌اندازی قرارگاه مقابله با قاچاقا کالا و ارز/ استفاده از ظرفیت‌های برون سازمانی برای برخورد با قاچاقچیان کالا و ارزسردار «حسین رحیمی» رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، با اشاره به تشدید مبارزه با قاچاق سازمان یافته کالای ورودی به خصوص در زمینه کالای گمرکی، دخانی و لوازمی دیگر از جمله لوازم یدکی، خودرویی، آرایشی و بهداشتی و ... اظهار داشت: این طرح‌ها در سه حوزه حمل و نقل، دپو و عرضه اجرا می‌شود و با عاملان و مسببان این گونه اعمال مجرمانه برخورد خواهد شد.

سردار رحیمی با اعلام خبر راه‌اندازی قرارگاه مبارزه با قاچاق کالا و ارز و تعیین سهم برای سایر پلیس‌های تخصصی و تعیین جغرافیایی قاچاق و دپوی کالای قاچاق در کشور گفت: علاوه بر استفاده از ظرفیت‌های داخلی برای مقابله با پدیده شوم قاچاق از ظرفیت سازمان‌های برون سازمانی با برگزاری کمیسیون مبارزه با قاچاق و کارگروه اطلاعات عملیات استانداری‌های سراسر کشور استفاده می‌شود.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی کشور با تاکید بر اجرای طرح سراسری مقابله با مجرمان اقتصادی افزود: در این رابطه اقدامات بسیاری از جمله تعامل با دستگاه قضائی برای رسیدگی سریع و ضربتی به جرایم اقتصادی، توسعه تعاملات برون سازمانی، تعامل و رایزنی با اندیشمندان اقتصادی، اجرای طرح های سراسری مقابله با مجرمان اقتصادی، رصد موضوعات روز اقتصادی کشور و تشکیل کارگروه های ویژه مبارزه با جرایم اقتصادی از جمله اقدامات پلیس اقتصادی در زمینه مبارزه با جرایم اقتصادی است.

وی با اشاره به اینکه تجهیز، توسعه و تقویت پلیس گمرک در دستور کار است، عنوان کرد: استقرار هدفمند پلیس در مبادی رسمی، تقویت پایش سیستمی، ایجاد سامانه های اطلاعاتی گمرکی نیز از جمله مواردی است که در حال عملیاتی شدن است.

سردار رحیمی خاطرنشان کرد: مقابله همه‌جانبه با پدیده شوم قاچاق به صورت ویژه در دستور کار پلیس امنیت اقتصادی فراجا است و در این رابطه همه توان خود را به‌کار گرفته‌ایم تا با این پدیده شوم که مشکلات فراوانی را برای مردم ایجاد کرده است، برخود و مقابله کنیم.

انتهای پیام/241

نظر شما
پربیننده ها