یادداشت/ سمانه حسن‌خانی

کنشگری دانشجویان؛ راهبرد مقابله با تحرکات دشمن

دانشجویان باید با بصیرت، مطالبه‌گری به‌روز و جهاد تبیین در عرصه دشمن‌شناسی بوسیله شناختی عمیق از مسائل پیرامون، موارد قابل طرح را مدیریت و جهت‌دهی کنند.
کد خبر: ۵۸۵۰۰۰
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۳:۰۶ - 26April 2023

بصیرت دانشجوگروه اخبار داخلی دفاع‌پرس_ سمانه حسن‌خانی؛ رهبر معظم انقلاب اسلامی اخیرا در دیداری دو ساعته با بیش از هزار نفر از اعضای تشکل‌ها و فعالان مختلف دانشجویی با تأکید بر اینکه «همه باید در شناخت نقشه و راهبرد دشمن به روز باشیم»، گفتند: برخی تا اسم دشمن را می‌آوریم با عصبانیت این‌طور القا می‌کنند که ما به دنبال انکار ضعف‌ها و سستی‌ها هستیم، در حالی‌ که ضعف‌ها وجود دارد، اما دشمن هم چه بفهمیم یا نفهمیم دائماً با هزینه کردن پول و امکانات مشغول کار علیه جبهه حق است و به تعبیر امیرالمؤمنین اگر ما در سنگر به خواب غفلت رفته باشیم، دشمن به خواب نرفته است.

ایشان راهبردِ به‌روزِ دشمن در قبال ملت ایران را «بدبین‌کردن به خود» خواندند و با نفی این ادعا که ناامیدی منشأ غالباً داخلی دارد، در بیان مصادیقی از راهبرد بدبین‌سازی گفتند: دانشجوی پرانگیزه را استاد یا فرد بی‌تعهدی ناامید و بدبین می‌کند که به او می‌گوید «با وجود این مشکلات با چه دل خوشی اینجا مانده‌ای و درس می‌خوانی؟ کشور را رها کن و برو.»

آنچه که برای تک تک افراد یک جامعه ایرانی و بالاخص جوانان مهم و حیاتی است داشتن بصیرت است تا با توجه و شناخت در مواجه شدن با مسائل مختلف کشور، قدرت و توانایی تحلیل حل مسئله و تشخیص راه درست از بیراهه را داشته باشند و آن را تقویت کنند.

جوانان این مرز و بوم با علم بر وجود دشمنان از ابتدای انقلاب اسلامی تا به امروز با تقویت ایمان و باور به ارزش‌های دینی، انسانی و اخلاقی باید با فتنه‌گران، دشمنان، منافقان داخلی و خارجی مقابله کنند و گرفتار خبر‌های دروغ و زرد رسانه‌های معاند نشوند و با استدلال صحیح پاسخ شبهات در موضوعات سیاسی و اجتماعی را به مردم و هم نسل‌های خود بدهند.

امروز دورانی را سپری می‌کنیم که رسانه‌ها، قدرتمندترین ابزار در مدیریت افکار عمومی هستند و دشمنان با این ابزار توانستند با راه‌اندازی موج رسانه‌ای در جوامع اسلامی حق را باطل جلوه دهند و یا به تعبیر رهبر انقلاب «جای جلاد و شهید را تغییر دهند.»

آن‌ها با کمک گرفتن از رسانه ارزش‌های والای انسانی را همتراز با جایگاه پست دنیوی قرار داده و باور‌های دینی مردم ازجمله جوانان را تحت الشعاع قرار دادند.

دشمنان هنوز هم درصدد القای سبکی از زندگی هستند که دین در آن راه ندارد و تا می‌توانید در آن بی‌قید و بندی به ارزش‌ها، ارتباط آزاد جنسی، شهوت‌گرایی، شهرت‌طلبی و ترویج فساد را می‌بینید که با واژه‌های زیبای دهکده‌ی جهانی و نظم نوین جهانی خوش آب و رنگ شدند؛ و در این وانفسا جوانان بیشتر در تیررس این اقدام شوم رسانه‌های معاند قرار دارند و شبکه‌های مجازی در این سریال تلخ نقش اول را ایفا می‌کنند.

دانشجویان که همواره قشر پیشرو و حساس نسبت به امور مختلف یک اجتماع را تشکیل می‌دهند باید به عنوان چشم آگاه جامعه از قدرت و تخصص خود در آگاه کردن جامعه همگام با مسوولان پیشقدم شوند.

هنگامی که دشمنان اعتراضات مردمی را به اغتشاشات عمومی تبدیل می‌کنند و برای بدنام کردن ایران اسلامی در افکار جهانی از هیچ تلاشی فروگزاری نمی‌کنند؛ این دانشجویان هستند که در کنار مسئولان باید با بصیرت وظیفه خطیر خود را انجام داده و در مراسم‌های مختلف در دانشگاه‌ها و یا حتی در جمع‌های خانوادگی یا دوستانه خود مسائل را با مطالعه درست و با سند حل کرده و به تعبیر رهبر انقلاب خود را در برابر راهبرد دشمنان به روز کنند.

مهمترین اقدامشان هم در این مسیر جهاد تبیین در عرصه دشمن‌شناسی است که بوسیله شناختی عمیق از مسائل پیرامون، موارد قابل طرح را مدیریت و جهت‌دهی کنند.

آن‌ها با نگاه به گذشته و بهره از تجربیات در شرایط حساس کنونی که دشمن جنگی تمام عیار و ترکیبی علیه ملت و نظام جمهوری اسلامی ایران به راه انداخته است باید با حفظ روحیه مطالبه‌گری، با جهاد تبیین به توجیه و آگاهی بخشی بپردازند و با شناساندن سهم خود در پیشبرد اهداف انقلاب و بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، خود را آماده تحقق آن سازند.

دانشگاه محل تضارب آراء، آزاداندیشی، نظریه پردازی، کنشگری و مطالبه‌گری است و این دانشجویان هستند که با دیدگاه‌ها و نظرات گوناگون باید تمام قد برای سربلندی ایران اسلامی از هیچ تلاش و کوششی دریغ نکنند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار