سوریه تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا را محکوم کرد

دمشق تصمیم اتحادیه اروپا برای اعمال تحریم‌های جدید یکجانبه علیه سوریه را محکوم کرد و آن را در راستای سیاست خصمانه و جنگ علیه این کشور دانست.
کد خبر: ۵۸۵۲۱۶
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۸ - 25April 2023

سوریه تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا را محکوم کردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، یک منبع رسمی در وزارت خارجه سوریه ضمن محکوم کردن تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه این کشور، تأکید کرد که این تحریم‌ها تهدیدی جدی برای زندگی و معیشت مردم سوریه است.

این منبع گفت که اتحادیه اروپا بار دیگر ادعا‌ها و دروغ‌های خود را تکرار می‌کند و مدعی است که تحریم‌های تحمیلی بر سوریه مانعی بر ارائه کمک‌های بشردوستانه یا دستیابی به مواد غذایی و تجهیزات پزشکی نیست، حال آنکه این تحریم‌ها تهدیدی جدی برای زندگی و معیشت مردم سوریه است و تأثیرات منفی بر اقتصاد این کشور دارد.

بنابر گزارش خبرگزاری دولتی سوریه (سانا)، این منبع همچنین تأکید کرد که تداوم ادعا‌های کذب و مواضع تجاوزکارانه اتحادیه اروپا برای مانع‌تراشی در برابر تحکیم ثبات در سوریه پس از شکست توطئه‌ها علیه آن هرگز نمی‌تواند زمان را به عقب برگرداند یا در تلاش‌های سوریه برای خاتمه دادن به تجاوزات علیه این کشور تأثیری داشته باشد.

اتحادیه اروپا دوشنبه شب تحریم‌هایی جدید علیه چند تبعه سوری از جمله افراد خانواده «بشار اسد» رئیس‌جمهوری این کشور با ادعای تجارت مواد مخدر اعمال کرد.

بر اساس گزارش فاکس نیوز، اتحادیه اروپا این افراد را به اتهام ساخت و قاچاق مواد مخدر آمفتامین (کپتاگون) که به ادعای آن‌ها به تقویت حکومت اسد کمک می‌کند تحت تحریم قرار داده است.

انتهای پیام/۳۷۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار