اسارت ۳۵۰ بعثی توسط شهید وزوایی طی یک عملیات+ فیلم

شهید وزوایی در عملیات بازی دراز در ادیبهشت ۱۳۶۰ فرمانده گردان ۹ زرهی بود که توانست در این عملیات ۳۵۰ اسیر از بعثی‌ها بگیرد.
کد خبر: ۵۸۶۰۶۹
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۷ - 01May 2023

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، شهید «محسن وزوایی» سخنگوی دانشجویان پیرو خط امام و از فرماندهان نظامی دوران دفاع مقدس، پنج مرداد سال ۱۳۳۹ در تهران به دنیا آمد و سال ۱۳۵۵ در رشته شیمی دانشگاه صنعتی شریف پذیرفته شد و نخبه این رشته بود که در بود ورود به دانشگاه وارد انجمن اسلامی شد، حضور او در انجمن اسلامی زمینه شرکت در فعالیت‌های سیاسی و جلسات عقیدتی را فراهم کرد. در ماجرای تسخیر لانه جاسوسی نیز از دانشجویان پیشرو بود.

وی با وجود آنکه دو برادر و خواهرش در آمریکا بودند و خودش هم پذیرش آمریکا داشت، اما با اوج گرفتن انقلاب در ایران ماند و حاضر نشد به آمریکا برود.

وزوایی در سال ۱۳۵۸ همزمان با کار تبلیغاتی در جمع دانشجویان پیرو خط امام، بلافاصله با تشکیل سپاه پاسداران، به این ارگان نظامی پیوست و در دوره‌ای فشرده، آموزش‌های چریکی را در سپاه دید. او مدتی در سپاه به عنوان فرمانده مخابرات انجام وظیفه کرد، سپس سرپرستی واحد اطلاعات ـ عملیات را به عهده گرفت.

با آغاز جنگ تحمیلی وارد جبهه‌های غرب کشور شد. در عملیات جدیدی که از سوی رزمندگان اسلام در اردیبهشت ۱۳۶۰ طرح‌ریزی شده بود، محسن وزوایی مسوولیت فرماندهی گردان را برعهده گرفت. او در عملیات بازی‌دراز نقش ویژه‌ای ایفا کرد و به شدت مجروح شد و پس از بهبودی در عملیات بیت المقدس شرکت کرد.

وزوایی در طول سال‎های دفاع مقدس به فرماندهی گردان حبیب ابن مظاهر و نیز فرماندهی تیپ سیدالشهدا (ع) منصوب شد و ادیبهشت ۱۳۶۰ طرح آزادسازی بازی دراز در دستور کار قرار گرفت. آن زمان محسن وزوایی فرمانده گردان ۹ زرهی بود.

ماجرای حضور شهید وزوایی در این عملیات با تن مجروح و کار بزرگ او را در ادامه می‌بینید.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار