معاون استاندار مرکزی:

جهاد تبیین و امید آفرینی رویکرد اصلی هفته فرهنگی تفرش باشد

نظری گفت: جهاد تبیین و امید آفرینی باید رویکرد اصلی برنامه های هفته فرهنگی در تفرش و سایر شهرستان ها باشد.
کد خبر: ۵۸۶۳۳۲
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۹ - 01May 2023

جهاد تبیین و امید آفرینی رویکرد اصلی هفته فرهنگی تفرش باشدبه گزارش دفاع‌پرس از اراک،«بهنام نظری» معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی دوشنبه در نشست شورای اطلاع‌رسانی استان مرکزی که به مناسبت هفته فرهنگی تفرش در این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت :۴۳ برنامه در هفته فرهنگی تفرش برنامه ریزی شده است و جهاد تبیین و امید آفرینی باید رویکرد اصلی برنامه‌های هفته فرهنگی در شهرستان‌ها باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی افزود: یکی از مهمترین موضوعاتی که در هفته‌های فرهنگی در شهرستان‌ها باید مورد توجه قرار گیرد جهاد تبیین است و با توجه به اینکه در آستانه هفته فرهنگی تفرش هستیم این مهم باید در دستور کار باشد و تعامل و هم افزایی در این خصوص توسط دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی صورت پذیرد.

وی ادامه داد: دشمنان در همه راهبردهای خود علیه انقلاب اسلامی با شکست جدی مواجه شده و امروز همه امیدشان به جنگ رسانه‌ای و دروغ پردازی در فضای مجازی است و لذا همه باید خود را مجهز به جهاد تبیین کنیم و جهاد تبیین باید در جامعه و خصوصاً در بین نسل جوان نهادینه سازی شود و برگزاری هفته‌های فرهنگی در شهرستان‌ها یک فرصت ارزشمند برای تحقق جهاد تبیین است.

نظری اضافه کرد: شهرستان تفرش از بعد تاریخی با اهمیت و قدمت دیرینه دارد و در اجرای برنامه‌های فرهنگی به معرفی و شناساندن ظرفیت‌های فرهنگی توجه شود.

وی یکی از شاخصه‌های شهرستان تفرش را مهد تعزیه بودن آن دانست و افزود: تعزیه یک فرهنگ دینی برگرفته از حماسه عاشورای حسینی است و باید در این خصوص اقدامات ویژه در دستور کار باشد و آموزش جوانان و نوجوانان علاقمند به حوزه تعزیه می‌تواند در ترویج و تقویت این فرهنگ نقش مهمی داشته باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی بیان کرد: در شرایطی که دشمن در جنگ شناختی باورها و اعتقادات نوجوانان و جوانان را مورد هدف قرار داده توجه به شعائر دینی و مذهبی می‌تواند آنها را از توطئه‌های دشمنان در امان نگه دارد.

وی تأکید کرد: پای کار آمدن همه ظرفیت‌های شهرستانی و تعامل دستگاه‌های استانی برای باشکوه برگزار شدن هفته فرهنگی تفرش مورد توجه باشد و مدیریت شهری در این خصوص نقش ویژه ای دارد و لازم است از تجربیات ارزشمند سایر شهرستان‌ها بهره گیری شود.

نظری افزود: اجرای برنامه‌ها با محوریت خدمت رسانی خصوصاً در حوزه بهداشت و سلامت قطعاً برکات فراوانی خواهد داشت و می‌توان با بهره گیری از ظرفیت‌های پزشکان علاقمند و گروه‌های جهادی اقدامات خوبی اجرا کرد.

وی خاطر نشان کرد: توجه به جوانی جمعیت و فرزند آوری پیوست برنامه‌های فرهنگی باشد و نیاز است با ابتکار و خلاقیت برنامه‌های ویژه ای در راستای تقویت بنیان خانواده عملیاتی شود و برنامه‌ها علاوه بر بعد تبلیغاتی باید بعد گفتمان سازی داشته باشند.

انتهای پیام/ 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار