در گفت‌و‌گو با دفاع‌پرس مطرح شد؛

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری: سامانه «نان» پاسخگوی نیازهای صنایع کشور/ نخبگان با وزارت صمت همکاری می‌کنند

زلفی‌گل گفت: همه صنایع دولتی و خصوصی موظف و مکلف هستند که نیاز‌ها و اولویت‌های تحقیقاتی خود را در سامانه نظام ایده‌ها و نیازها (نان) ثبت و ضبط کنند.
کد خبر: ۵۸۶۶۴۲
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۳:۱۶ - 06May 2023

ظرفیت نخبگان کشور در اختیار صنایع خودروسازی قرار می‌گیرد/ سامانه «نان» پاسخگوی نیازهای صنایع کشور«محمدعلی زلفی‌گل» وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌و‌گو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، درخصوص اقدامات و فعالیت‌های وزارت متبوع در حوزه فعال شدن شرکت‌های دانش‌بنیان اظهار داشت: ما قبل از هر چیزی حلقه مفقوده ارتباط بین صنعت و دانشگاه را نبود سامانه‌ای می‌دانستیم که نیازهای صنایع مختلف اعم از خصوصی و دولتی در آنجا ثبت شود تا اساتید و دانشجویان نخبه بتوانند آنها را مشاهده کنند.

زلفی‌گل ادامه داد: براین اساس بلافاصله بعد از اینکه سکان وزارت علوم را بر عهده گرفتم، سامانه نظام ایده‌ها و نیازها که سر واژه آن«نان» است را تأسیس کردیم و با تصویب در شورای عالی انقلاب فرهنگی و قانون بودجه سالانه در سال‌های 1401 و 1402 همه صنایع دولتی و خصوصی موظف و مکلف هستند که نیاز‌ها و اولویت‌های تحقیقاتی خود را در «نان» ثبت و ضبط کنند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خاطرنشان کرد: سامانه «نان» خوشبختانه همه نیازمندی‌های صنعتی کشور را در معرض دید اساتید و دانشجویان نخبه قرار می‌دهد تا بتوانند رساله‌های دکتری و کارشناسی ارشد یا طرح‌های تحقیقاتی خود را در راستای نیازهای ثبت شده در سامانه «نان» ارائه دهند.

وی افزود: برای ترفیع، ارتقاء و تشویقی اساتید و دانشجویان در آیین‌نامه‌هایی که مصوب کرده‌ایم که این ابتکار پیش‌بینی شده است تا افرادی که در حوزه نیازمندی‌های صنایع خصوصی و دولتی فعالیت پژوهشی می‌کنند، امتیازات ویژه‌تر دریافت کنند.

زلفی‌گل در خصوص فعالیت‌های پژوهشی برای پاسخ به نیازهای صنعت خودروسازی، گفت: ما در برخی از دانشگاه‌های کشور دانشکده‌هایی داریم که در این زمینه تحقیق می‌کنند، اخیراً هم با وزارت صمت تفاهم‌نامه‌هایی را منعقد کردیم که بر اساس آن ارتباط بین اساتید دانشگاه و وزارت صمت برقرار شد. امیدواریم اینگونه قراردادها بین دانشگاه و صنعت ارتقاء پیدا کند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تأکید کرد: البته نباید از این موضوع غافل شد که میل صنعت برای استفاده از ظرفیت نخبگان و اساتید کشور به چه میزان است، اما از طرف ما این آمادگی وجود دارد.

انتهای پیام/371

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار