سخنگوی دولت:

حقوق بازنشستگان افزایش یافت

بهادری‌جهرمی گفت: هیئت وزیران با پیشنهاد شورای عالی تأمین اجتماعی و وزارت کار برای افزایش حقوق بازنشستگان در چارچوب همان قانونی که برای افزایش حقوق کارگران پیش بینی شده بود، موافقت کرد.
کد خبر: ۵۸۶۷۰۷
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۸ - 03May 2023

حقوق بازنشستگان افزایش یافتبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، «علی بهادری‌جهرمی» سخنگوی دولت ظهر امروز (چهارشنبه) در حاشیه برگزاری جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هیئت وزیران با هر چهار پیشنهاد شورای عالی استان‌ها به منظور حمایت بخش‌های متمرکز و غیرمتمرکز دولتی موافقت کرد. بنا بر این مصوبات، بخش‌داری‌ها، فرمانداری‌ها و استان‌داری‌ها مکلف شدند در مواردی که شوراهای اسلامی نیازمند پشتیبانی باشند، در سقف امکانات خود این حمایت را به عمل آورند.

بهادری‌جهرمی افزود: مصوبه دیگری به پیشنهاد معونت علمی، فناوری داشتیم که بنا بر آن دستگاه‌های اجرایی مختلف کشور را مجاز کرد تا بتوانند اموال امکانات و دارایی‌هایی که در اختیار دارند را به صورت امانی یا قراردادی در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان قرار دهند تا بتوان از امکانات دولتی در جهت اقدامات علمی و آموزشی دانش‌بنیان استفاده بیشتری کرد.

سخنگوی دولت بیان کرد: بنا بر مصوبه دیگری، فهرست کالاهای اساسی که نرخ حقوق گمرکی آنها از ۴ درصد به ۱ درصد کاهش پیدا می‌کند به تصویب هییت وزیران رسید تا با این کاهش قیمت شاهد افزایش قیمت خاصی در این حوزه‌ها نباشیم.

وی افزود: هیئت وزیران با پیشنهاد تأمین اجتماعی برای افزایش حقوق بازنشستگان به میزان افزایش حقوق مصوبه برای کارگران در سال ۱۴۰۲ موافقت کرد.

انتهای پیام/ 371

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار