فرماندار تفرش:

هفته فرهنگی تفرش آغاز شد

رضایی از آغاز هفته فرهنگی این شهرستان از ۱۳ تا ۲۰ اردیبهشت ماه خبر داد.
کد خبر: ۵۸۶۸۳۶
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۹ - 03May 2023
هفته فرهنگی تفرش آغاز شدبه گزارش دفاع‌پرس از اراک، «محمدرضا رضایی» فرماندار تفرش با اشاره به آغاز هفته فرهنگی تفرش از امروز ۱۳ ادیبهشت ماه، اظهار داشت: تفرش قدمتی پیش از اسلام دارد و مزیت هایی چون پرورش مشاهیر و بزرگان تاثیرگزار کشور، مناطق گردشگری تاریخی، فرهنگی، مذهبی طبیعی و ... را در خود جای داده است و پس از ساوه بیشترین تعداد آثار ثبت ملی را به نام خود زده است.
 
رضایی با اشاره به اینکه تفرش شهر پدران علمی کشور به شمار می رود، افزود: این منطقه از استان مرکزی بزرگان و پدران علمی چون پروفسور حسابی پدر علم فیزیک، استاد سحاب پدر علم کارتوگرافی، استاد احمد پارسا پدر علم گیاه شناسی، پروفسور اردشیر قوام زاده پدر پیوند مغز و استخوان و ... را تقدیم ایران و دنیا کرده است و از این حیث بسیار شهره است.
 
فرماندار تفرش با بیان اینکه تفرش تنها شهر کشور است که در فهرست آثار ملی به عنوان شهر ملی تفرشی دوزی ثبت شده است، گفت: در حال حاضر یکی از سه تکیه قدیمی کشور به نام تکیه زاغرم در شهر تفرش فعال و برپاست و در هفته فرهنگی، تلاش داریم تمامی این ظرفیت های ویژه را به مردم کشور معرفی کنیم.
 
وی تصریح کرد: تفرش یک شهرستان هدف گردشگری است و امیدواریم با معرفی این شهرستان بتوانیم توسعه گردشگری و جذب گردشگر داخلی و خارجی به این خطه را رقم بزنیم.
 
فرماندار تفرش اظهار داشت: به مناسبت این هفته، پنجشنبه شب مقارن با ۱۴ اردیبهشت ماه و با حضور وزیر علوم، آیین تجلیل از پدران علمی تفرش را خواهیم داشت.
 
وی برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی، افتتاح پروژه نصب و تعویض تمثال های مقدس شهدا، استقرار تیم سنجش سلامت جهت خطرسنجی (آزمایش قند و چربی و ... به صورت رایگان)، دیدار با خانواده شهدای فرهنگی، دیدار با خانواده کارگران، آغاز ساخت بلوار شورا، رونمایی از تعویض نام میدان خواجه نصیرالدین طوسی، افتتاح نمایشگاه صنایع دستی، برگزاری همایش نکوداشت حجت الاسلام رحیمی اولین امام جمعه تفرش پس از انقلاب اسلامی و بنیانگذار حوزه علمیه تفرش، همایش شعر و نکوداشت حکیم نظامی، برگزاری جشن در روستاها و تورهای روستاگردی، فعالیت کاروان سلامت، کارگاه دو روزه آموزش خانواده و جوانی جمعیت با رویکرد تشویق امر ازدواج و فرزندآوری، همایش مفاخر و مشاهیر تفرشی، اکران فیلم سینمایی غریب، افتتاح مجتمع صنایع غذایی و کارگاه قالیبافی، همایش تفرش شهر خلاق تعزیه، مراسم کلنگ زنی گازکشی به روستای خرازان، افتتاح مجتمع ورزشی و فرهنگی شهراب، برگزاری نشست ادبی با موضوع فرهنگ و سنن قدیمی تفرش و در پایان، برگزاری  اجلاسیه پایانی کنگره سرداران و ۴۰۰ شهید شهرستان تفرش در روز ۲۰ اردیبهشت ماه را از جمله برنامه های هفته فرهنگی تفرش برشمرد.
 
رضایی اضافه کرد: با توجه به حضور وزیر علوم در هفته فرهنگی تفرش، موضوع گسترش دانشگاه تفرش را مجددا پیگیری می کنیم، هدف مجموعه استان و شهرستان این است که تفرش به یک شهر دانشگاهی تبدیل شود. خوشبختانه دانشگاه تفرش که تا سال گذشته زیرمجموعه دانشگاه امیرکبیر تهران بود، مستقل شد و قطعا این استقلال دانشگاه به افزایش تعداد رشته های تحصیلی و تعداد دانشجویان کمک می کند.
 
انتهای پیام/ 
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار