در گردهمایی فعالان نشر استان اصفهان تأکید شد؛

لزوم تبلیغ فرهنگی برای کتاب‌های حوزه دفاع مقدس

«حسینی» گفت: متاسفانه ترویج کتاب در حال حاضر توسط سلبریتی‌ها صورت می‌گیرد و دیده شده که گاهی کتابی که یک سلبریتی در صفحه شخصی خود معرفی می‌کند به چاپ چندم می‌رسد؛ اما تبلیغ فرهنگی برای کتاب‌های حوزه دفاع مقدس نمی‌شود.
کد خبر: ۵۸۷۰۳۲
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۶ - 05May 2023

لزوم تبلیغ فرهنگی برای کتاب‌های حوزه دفاع مقدسبه گزارش دفاع‌پرس از اصفهان، همزمان با برگزاری بیست‌وششمین جایزه دوسالانه کتاب و به‌مناسبت تاسیس مجمع ناشران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اصفهان روز گذشته (پنجشنبه) «محمدحسین ظریفیان» مدیرکل دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی وزارت ارشاد برای شنیدن مشکلات و معضلات صنعت نشر و نویسندگی در حوزه دفاع مقدس به اصفهان آمد. طی نشستی که ظریفیان با فعالان این عرصه داشت، ناشران و نویسندگان اصفهانی به ذکر درخواست‌ها و مشکلات خود پرداختند.

«علی تمنایی» مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در این گردهمایی ضمن یادآوری بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در ۲۵ آبان سال ۱۴۰۱ اظهار داشت: اصفهان شهر علم و هنر و شهر زنده‌ای با هویت کامل ایرانی اسلامی است.

تمنایی افزود: اصفهان در کل کشور اولین رتبه شهدای دفاع مقدس را داراست و تعداد رزمندگان دفاع مقدس و جانبازان نیز در این استان بیشتر از سایر استان‌های کشور است.

«حسینعلی محمدی» نویسنده حوزه دفاع مقدس، گفت: برای رونق صنعت نشر باید فضا‌های رونق و ترویج کتابخوانی ایجاد شود و نویسنده با آسودگی خیال بتواند تولید محتوا کند.

محمدی تصریح کرد: در حوزه دفاع مقدس پیشنهاد ما نویسندگان جایزه ادبی شهید کهتری است که این شهید بزرگوار روزنوشت داشتند و اهل قلم بودند.

وی ادامه داد: در حوزه نشر دفاع مقدس می‌توانیم جایزه بگذاریم و همه کتاب‌هایی که در این حوزه هستند، باید در تاریخ ثبت شود تا هم از نویسنده حمایت شود و هم خاطرات دفاع مقدس ماندگار شود.

لزوم تبلیغ فرهنگی برای کتاب‌های حوزه دفاع مقدس

«سید احمد حسینی» مدیر انتشارات مهرستان نیز در این گردهمایی با بیان اینکه در حوزه نشر کتاب محصولاتی تولید می‌شود که مشتری دارد، اما به دست مشتری خود نمی‌رسد، عنوان کرد: متاسفانه ترویج کتاب در حال حاضر توسط سلبریتی‌ها صورت می‌گیرد و دیده شده که گاهی کتابی که یک سلبریتی در صفحه شخصی خود معرفی می‌کند به چاپ چندم می‌رسد؛ اما تبلیغ فرهنگی برای کتاب‌های حوزه دفاع مقدس نمی‌شود.

وی بیان کرد: اگر ترویج فرهنگ کتابخوانی به طور جدی در سطح کشور صورت بگیرد، بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

«علی هاشمی» نویسنده حوزه دفاع مقدس با تاکید بر اینکه ویترین کتاب باید در شهر‌ها زیاد شود، گفت: برخی از ناشران و نویسندگان حرفه‌ای نیستند و اگر این تعداد از چرخه حذف بشوند، به ناشران و نویسندگان واقعی سهمیه کاغذ بیشتری داده می‌شود و علاوه بر این، عرصه برای فعالیت این عزیزان بیشتر باز می‌شود.

در ادامه نشست سرهنگ «محمد رضایی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان در این همایش با یادآوری فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی که اصفهان را شهر جهاد شجاعانه برشمردند، اظهار داشت: ناشران و نویسندگان اصفهانی جزو برترین‌ها هستند.

وی افزود: مهم‌ترین دغدغه ناشران و نویسندگان حوزه دفاع مقدس این است که نسل جدید و جوان هدف دفاع مقدس و قهرمانان این عرصه را نفهمند و فراموش کنند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان با بیان اینکه ما برای نسل دوم انقلاب نیاز به معرفی در سطح کشور داریم، تاکید کرد: استان اصفهان ۳۰۰ هزار رزمنده داشته است و این استان بعد از تهران در بالاترین رده نظامی است. پس حرف زیادی برای گفتن دارد؛ مشروط بر اینکه حمایت‌های شایسته و لازم از نویسندگان و ناشران اصفهانی صورت بگیرد تا خاطرات هشت سال دفاع مقدس ماندگار شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار