امام جمعه پلدختر:

محرومیت زدایی در مناطق مختلف سند افتخار در نظام اسلامی است

حجت الاسلام موسوی گفت: گروه‌های جهادی به انحای مختلف جهت محرومیت زدایی در مناطق محروم شهرستان حضور پیدا می‌کنند که این سند افتخار در نظام جمهوری اسلامی از سوی سپاه پاسداران می‌باشد.
کد خبر: ۵۸۸۶۵۲
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۸ - 12May 2023

محرومیت زدایی  در مناطق مختلف  سند افتخار در نظام اسلامی است

به گزارش دفاع‌پرس از خرم آباد، حجت الاسلام «سیدمحسن موسوی» امام جمعه پلدختر در خطبه‌های نماز جمعه  این هفته پلدختر به سفر یک‌روزه «علی نیکزاد» نایب رییس مجلس شورای اسلامی به همراه پنج معاون وزیر به پل‌دختر اشاره و اظهار  داشت: این سفر به دعوت نماینده پل‌دختر در مجلس  اتفاق افتاد که آن را مغتنم شمرده و به فال نیک می‌گیریم چرا که فرصتی ایجاد شد که در جلسه جمع بندی مسایل و مشکلات برخی حوزه‌ها در شهرستان به سمع و نظر برسد و اتفاق خوبی رقم بخورد.

وی به برخی مصوبات این سفر اشاره کرد و افزود: بعضی از این مصوبات به حد قطعیت رسید و مقرر شد طی یک‌ماه آینده و برگزاری جلسه‌ای مشابه با حضور معاونان وزارتخانه‌های مربوطه نتیجه گزارش کار آنها تحویل داده شود.

امام جمعه پل‌دختر گفت: راه‌اندازی پمپاژ دشت جایدر که یکی از مطالبات و دغدغه‌های مردم شهرستان پل‌دختر می‌باشد یکی از مصوبات این سفر بود که با توجه به قول شرکت منابع آب ایران فاز نخست آن در آبان ماه سال جاری راه‌اندازی و حدود ۵۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی منطقه را به آبی تبدیل خواهد کرد که نوید بسیار خوبی برای مردم به ویژه کشاورزان شهرستان است.

وی افزود: روکش آسفالت محور پل‌دختر_اندیمشک که مسیر پرتردد و غیر استاندارد بوده و وضعیت نامناسبی دارد و ترمیم آن مطالبه مردم می‌باشد یکی دیگر از مصوبات نایب رییس مجلس شورای اسلامی به پل‌دختر است که به زودی به پیمان خواهد رفت.

موسوی یادآورشد: ۵۰ کیلومتر روکش آسفالت راه‌های روستایی در شهرستان مصوب شد که اگر محقق شود کار بسیار زیبا و پسنیده‌ای در راستای خدمت به روستاییان منطقه می‌باشد.

وی افزود: همچنین در این سفر مصوب شد در دومین سفر رییس جمهور به لرستان در آینده نزدیک تکمیل جاده پل‌دختر_خرم‌آباد به طور قطع تحقق پیدا خواهد کرد.

امام جمعه پل‌دختر گفت: ٢٩ روستای شهرستان که هم اکنون نیز تحت حمایت قرارگاه محرومیت‌زدایی امام محسن مجتبی(ع) قرار دارند مشکل آب آشامیدنی دارند که مصوب شد این مشکل از سوی آب منطقه‌ای تا دهه فجر امسال برطرف شود.

امام جمعه پل‌دختر گفت: اختصاص سه خودرو آتش نشانی سبک پیشرو به شهرداری‌های پل‌دختر، معمولان و سراب حمام و آمبولانس به بیمارستان پل‌دختر جز مصوبات سفر نایب رییس مجلس به شهرستان بود که امید است این مصوبات اجرایی شود و ما پیگیری هستیم.

وی به ٢۶ اردیبهشت ماه همزمان با ٢۵ شوال سال‌روز شهادت امام صادق (ع) اشاره و با تسلیت این روز، افزود: سیره، شخصیت و اهداف امام ششم شیعیان بیش از گذشته در جامعه و بین مردم و جوانان ترویج و گسترش یابد.

موسوی یادآور شد: هم‌زمان در این روز سال‌روز بزرگداشت علامه شهیر محدث کبیر علامه سید نعمت‌الله جزایری در پل‌دختر برگزار می‌شود و فرزندان و نوادگان این عالم جلیل القدر به روال سال‌های گذشته با حضور در جوار مضجع شریف این عالم بزرگوار در پل‌دختر مراسمی به همین مناسب روز سه‌شنبه  ساعت ١۴ برگزار می‌شود که انتظار می‌رود مردم حضور پیدا کنند.

وی افزود: مربیان نهضت برای شناسایی و آمار و پالایش سواد و مدرک با ارائه کارت شناسایی معتبر به درب منازل مراجعه می‌کنند و این مدارک در سایت جامع پالایش افراد با سواد و مدرک‌دار بارگذاری می‌شود که انتظار می‌رود مردم با آنها همکاری و آموزش و پرورش را در این زمینه یاری کنند.

امام جمعه پل‌دختر به هفته بسیج سازندگی اشاره کرد و گفت: گروه‌های جهادی به انحای مختلف جهت محرومیت زدایی در مناطق محروم شهرستان حضور پیدا می‌کنند که این سند افتخار در نظام جمهوری اسلامی از سوی سپاه پاسداران  می‌باشد.

وی با تبریک هفته بسیج سازندگی افزود: این خدمات شامل درمانی، عمرانی، معیشتی، جاده، راه، پل و... است که این هفته را به نیروهای جهادی شجره طیبه بسیج سازندگی که به فرمان مقام معظم رهبری در سال ١٣٧٩ آغاز به کار کرد، تبریک می‌گوییم.

موسوی با گرامی‌داشت و تبریک هفته هلال احمر، یادآورشد: خدمت به محرومان ارزش و پاداش زیادی دارد و این نهاد خط مقدم خدمت رسانی بدون واسطه به مردم است و حضور امدادگران این جمعیت در حوادث مایه آرامش بخشی و امید آفرینی است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار