مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی:

بسیج سازندگی در تقویت اقتصاد خانگی پیشگام است

جودکی گفت: بسیج سازندگی در تقویت اقتصاد خانگی پیشگام است.
کد خبر: ۵۸۸۸۸۷
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۰ - 13May 2023
بسیج سازندگی در تقویت اقتصاد خانگی پیشگام استبه گزارش دفاع‌پرس از اراک، «علی جودکی» مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی امروز شنبه در گردهمایی جهادگران، تسهیلگران صندوق‌های قرض‌الحسنه و مجامع جهادی در فراهان، اظهار داشت: بسیج سازندگی، شاهکار انقلاب اسلامی و مولود انقلاب است.
 
مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی افزود: پس از انقلاب گروه‌های جهادی در برداشت گندم و جو کشاورزان را یاری می‌کردند، در ادامه جهاد دولتی آغاز شد اما به دلیل آفاتی که داشت، منحل شد و بسیج سازندگی در سال ۷۹ وارد عرصه خدمت‌رسانی شد.
 
جودکی با بیان اینکه امیرکبیر برای اصلاح وضع ایران از هیچ کوششی فروگذار نکرد، بیان کرد: فراهان مهد بزرگان و فرهیختگان ایران است و نامداران همچون، میرزا محمدتقی خان امیرکبیر، میرزا ابوالقاسم فراهانی متعلق به این خطه هستند.
 
وی اظهار داشت: ایران یک درصد وسعت سرزمینی و جمعیت دنیا را دارد اما هفت درصد منابع دنیا در اختیار این کشور است و مشکلات اقتصاد ما مربوط به منابع نیست و ضعف در حوزه مدیریتی است.
 
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی با بیان اینکه در اقتصاد کشور اشتباهات فاحشی داریم، گفت: متأسفانه درآمدهای نفتی باید صرف زیرساخت‌ها نشده است و ما از ظرفیت پس از انقلاب درست استفاده نکردیم، و باید بپذیریم بیماری در اقتصاد کشور وجود دارد و باید درمان شود.
 
وی گفت: در حوزه اقتصاد نیازمند تصمیمات یکپارچه هستیم و از هم گسیختگی بخش‌های مختلف اقتصادی باید از بین برود.
 
جودکی با اشاره به نقش بسیج سازندگی در راه‌اندازی مشاغل خرد خانگی گفت: ایجاد مشاغل خانگی به تقویت اقتصاد خانواده کمک می‌کند.
 
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: تسهیلات بسیج سازندگی، طرح صندوق‌های قرض‌الحسنه بسیج و آموزش‌های و مهارت‌هایی برگزارشده توسط مجموعه بسیج سازندگی منجر به اشتغال دائم شده است.
 
وی افزود: شهرستان فراهان مستعد مشاغل خانگی در روستاها است، در مجموعه وزارت صمت با مشارکت بسیج سازندگی جانی دوباره به اشتغال روستاها خواهیم داد و به توسعه روستا کمک خواهیم کرد.
 
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی اظهار داشت: بخشی از تولید باید در خانه‌ها صورت گیرد و از همین طریق اقتصاد خانوار را ارتقا دهیم.
 
وی بابیان اینکه بسیج سازندگی یعنی حرکت، خاطرنشان کرد: ما برای حرکت در بسیج سازندگی باید فرصت‌ها، تهدیدها و نقاط قوت و ضعف را احصاء کنید، جایی که این مسائل با هم تلاقی می‌کند، نقطه حرکت و پیشرفت هست.
 
انتهای پیام/ 
نظر شما
پربیننده ها