برای اولین بار منتشر شد؛

سرداران شهید «محمد ناظری» و «احمد مایلی» در یک قاب

سرداران شهید «احمد مایلی» و «محمد ناظری» از جمله فرماندهان رشید و گمنام نیرو‌های مسلح بودند که هر دو در سال ۱۳۹۵ به شهادت رسیدند.
کد خبر: ۵۸۸۹۳۴
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۱ - 14May 2023

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، حاج احمد مایلی فرمانده یگان ویژه هوایی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، فرمانده یگان ویژه هوایی «صابرین» و یگان ویژه هوایی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود که با پایان جنگ تحمیلی در بیشتر عملیات‌های مبارزه با اشرار و قاچاقچیان در مناطق عملیاتی «کردستان» و مناطق مرزی «سیستان و بلوچستان» حضور داشت که با راه‌اندازی گشت‌های هوایی در مناطق مرزی «سیستان و بلوچستان» در ایجاد امنیت این منطقه استراتژیک نقش مؤثری ایفا کرد و در دفاع از حریم اهل بیت (ع) و آموزش نیرو‌های جهان اسلام از جمله حزب‌الله لبنان و مدافعان حرم نیز نقش داشت.

شهید مایلی از نخبگان و رکوردداران پرش چتربازی (سقوط آزاد) در سطح نیرو‌های مسلح بود و در علوم و فنون هوایی، بارریزی سنگین هوایی و پرواز با هواپیما‌های فوق سبک تخصص داشت و از نوابغ این رشته‌ها محسوب می‌شد.

وی پس از سال‌ها مجاهدت و رشادت در راه حفظ امنیت وطن، در شب تاسوعای حسینی در سال ۱۳۹۵ در یک عملیات شناسایی در نقطه صفر مرزی ایرانشهر به مقام شهادت نائل آمد.

تمثال سرداران شهید «محمد ناظری» و «احمد مایلی» در یک قاب
از راست: شهید محمد ناظری و شهید احمد مایلی

سردار شهید محمد ناظری از فرماندهان باسابقه و خبره سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بنیانگذار یگان ویژه تکاوری اباعبدالله الحسین (ع) در نیروی دریایی سپاه پاسداران (S.N.S.F) بود. این شهید بزرگوار در سال‌های قبل از انقلاب از طریق دوستانش که عضو نیروی ویژه هوابرد ارتش (نوهد) بودند، با مسایل نظامی آشنا شد و پس از پیروزی انقلاب نیز همین مسیر را ادامه داد و فرماندهان و رزمندگان بزرگی را در طول سال‌های دفاع مقدس و در محور مقاومت آموزش داد.

وی رکورددار پرش با چتر میان پاسداران و همواره به‌دنبال انتقال تجربیات خود به جوانان و نیرو‌های تازه‌وارد به سپاه بود و همانند یک پدر کنار نیرو‌های خود در میدان حاضر می‌شد و همواره معتقد بود نیروهایش باید بهترین پوشش و تجهیزات را برای عملیات در اختیار داشته باشند.

سردار ناظری در ۲۱ اردیبهشت سال ۱۳۹۵ و بعد از انجام مأموریت‌های خود در منطقه نازعات به درجه شهادت نائل آمد.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها