دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور مردمی‌سازی دولت:

فتح خرمشهر به الگویی برای مدیریت جهادی امروز تبدیل شود

«عبودتیان» با اشاره به در پیش بودن سالروز حماسه سوم خرداد گرامیداشت آزادسازی خرمشهر گفت: بحث آزادسازی خرمشهر اگر خوب تبیین و منتقل شود می‌تواند الگویی برای نسل جدید و مدیران جهادی امروز شود.
کد خبر: ۵۸۹۰۴۹
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۳ - 14May 2023

به گزارش دفاع‌پرس از شیراز، «سید احمد عبودتیان» دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور مردمی‌سازی دولت امروز 24 اردیبهشت در جلسه شورای اداری استان فارس که با حضور مدیران ارشد استان فارس و آیت الله «لطف الله دژکام» امام جمعه  شیراز در سالن همایش‌های استانداری فارس برگزار شد ابتدا با اشاره به در پیش بودن سالروز حماسه سوم خرداد گرامیداشت آزادسازی خرمشهر اظهار داشت: بحث آزادسازی خرمشهر اگر خوب تبیین و منتقل شود می‌تواند الگویی برای نسل جدید و مدیران جهادی امروز شود.

دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور مردمی‌سازی دولت ابتدا بیان کرد: به فرموده مقام معظم رهبری، فتح خرمشهر، فتح یک شهر نبود، بلکه از زمان پیروزی خرمشهر تغییر معادله تلخ به معادله شیرین بود و سرنوشت جنگ را عوض کرد.

وی با اشاره به اتفاقات اخیر از شهریور سال گذشته تا کنون، تصریح کرد: بحث آزادسازی خرمشهر، الگویی است که اگر خوب تبیین شود، با دست خالی در زمان جنگ، چه پیروزی‌هایی در پی دارد و باور آن در نوجوانان و جوانان باید شکل بگیرد.

دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور مردمی‌سازی دولت، بحث مردمی‌سازی دولت را یک ضرورت و امری واجب عنوان کرد و گفت: یک مدیر صالح، وقتی امکانات، بودجه و نیرو‌ها و دارایی‌های خود را با مشکلات و مسائل در ترازو می‌گذارد، متوجه می‌شود که این‌مشکلات صرفا با تزریق مادی قابل حل نیست.

عبودتیان گفت: جمهوری اسلامی یک الگویی را اتخاذ کرده که بدون پشتیبانی هیچ‌کشور خارجی توانسته در مقابل دنیا بایستد و امام راحل با آن الگو و مبنا انقلاب را در اوج محبوبیت به پیروزی رساند و وارد ایران شد.

وی افزود: مردمی‌سازی از ابتدای پیروزی انقلاب و تأسیس نظام جمهوری اسلامی باب شد و در زمانی که گروهک‌های مختلف جامعه را ناامن کرده بود، امام راحل این مسئله را نهادینه کرد و فرمود «هر خانه، سه خانه اطراف خود را کنترل کند» و اینگونه امنیت برقرار شد و تاسیس سپاه، بسیج، جهادسازندگی و اینگونه نهادها، نماد مردمی‌سازی دولت است.

عبودتیان با اشاره به حضور مردم در جنگ و نیرو‌های بسیجی، تصریح کرد: هشت سال دفاع مقدس با وجود خزانه خالی دولت، به صورت مردمی اداره شد.

وی با یادآوری کنترل کرونا توسط جهادگران بسیجی و مردم، به حضور مردم در سیل و زلزله و دیگر موارد طبیعی و غیرطبیعی اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی هم روز تنفیذ حجت‌الاسلام رییسی، کلید کار را دست مردم دانستند.

دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور مردمی‌سازی دولت با بیان اینکه هرجا که الگو باشد، مردم هم پای کار هستند، تصریح کرد: این ساختار را آیت‌الله رییسی برای این تاسیس کرده تا میان مدیران گفتمان سازی شود و فضای قانونی و اجتماعی برای این امر فراهم شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها