فرمانده مرزبانی استان گلستان:

حراست از مرز‌های کشور آرمان اصلی مرزبانان است

«حاتمی» گفت: اعتلای آرامش و آسایش مرزنشینان، حفاظت و حراست از مرز‌های کشور آرمان اصلی مرزبانان است که باید با اشرافیت کامل به انجام وظیفه در این امر بپردازیم.
کد خبر: ۵۸۹۳۰۹
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۴ - 15May 2023

حراست از مرزهای کشور آرمان اصلي مرزبانان استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از گرگان، سرهنگ ستاد «احمد حاتمی» فرمانده مرزبانی استان گلستان امروز به منظور بررسی توان رزمی و سنجش میزان آمادگی مرزبانان از پاسگاه‌های مرزی و برجک‌های حوزه مراوه تپه بازدید کرد و وضعیت مرزبانان این واحد‌ها را از نزدیک مورد بررسی و ارزیابی قرار داد.

فرمانده مرزبانی استان گلستان در این بازدید‌ها حفظ هوشیاری و آمادگی رزمی و توجه کارکنان رده‌های مرزی را به مقوله‌های آموزشی مهم برشمرد و اظهار داشت: همواره اجرای صحیح عملیات‌ها و ماموریت‌ها رابطه مستقیمی با میزان آموزش کارکنان داشته و بالطبع داشتن تجربه و علم کافی در برخورد بامشکلات خواهد توانست مسیر مناسبی را پیش روی کارکنان قرار داده و درصد موفقیت آنان را افزایش دهد.

وی خاطرنشان کرد: حفظ هوشیاری، مراقبت از نوار مرزی، دقت در امر نگهبانی، دیدبانی و گشت‌زنی از وظایف یک مرزبان می‌باشد که باید رعایت ملاحظات حفاظتی و ایمنی در اجرای ماموریت‌های مد نظر کلیه کارکنان باشد.

سرهنگ حاتمی بیان داشت: کارکنان مرزبانی باید نظم و انضباط را در همه امور سرلوحه کار‌های خود قرار دهند و با همت اراده و اعتقاد محکم و با سلامت کامل در مسیر پرافتخار خدمت گام بردارند.

فرمانده مرزبانی استان گلستان؛ پاسداری، حفاظت و حراست از مرز‌های کشور را وظیفه خطیر و سنگینی دانست و گفت: اعتلای آرامش و آسایش مرزنشینان، حفاظت و حراست از مرز‌های کشور آرمان اصلی مرزبانان است که بایستی با اشرافیت کامل به انجام وظیفه در این امر بپردازیم.

وی هدف از این پیمایش را بررسی و کنترل و مراقبت از نوار مرزی، مشاهده و بررسی آخرین وضعیت و تغییرات احتمالی عنوان و تصریح کرد: کنترل و مراقبت از مرز، استیفای حقوق دولت و مرزنشینان و اجرای معاهدات و پروتکل‌های مرزی از مهمترین وظایف ذاتی یک مرزبان می‌باشد.

سرهنگ حاتمی در این بازدید ضمن دیدار چهره به چهره با کارکنان در یگان‌های مرزی با تاکید بر اجرای دقیق ماموریت‌های سازمانی و کنترل مطلوب مرز و رعایت ملاحضات حفاظتی و اجرای دقیق دستورالعمل‌های سازمانی تاکید کرد: اهتمام به رعایت اصول تأمینی در حفظ و حراست مرز‌ها لازمه‌ی موفقیت در مأموریت‌ها است.

این مسئول افزود: به همه مسائل در مرز باید با حساسیت نگاه کرد و روز مرگی در یگان‌های مرزی نباید باعث بی انگیزگی و بی‌اهمیتی نسبت به حساسیت وظیفه مان در قبال حفظ و حراست از مرز‌ها و اجرای ماموریت گردد.

وی در این بازدید ضمن تجلیل از خدمات شایسته و اثر بخش مرزبانان در تأمین نظم و امنیت منطقه تصریح کرد: حفظ مرز و تامین امنیت مهمترین و اصلی‌ترین مأموریت ما است که به لطف خدا مرزبانان خستگی ناپذیر همواره با شایستگی و توانمندی در حفظ آن ثابت قدم و موفق بوده و خواهند بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها