مسئول امور روحانیت اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی:

امام جعفر صادق (ع)؛ احیاء کننده مذهب تشیع در جهان اسلام

حجت‌الاسلام «شریفی»گفت: امام جعفر صادق (ع) احیاء کننده مذهب تشیع در جهان اسلام عنوان می‌شود که شاگردان بسیاری را در مدت امامت و حیات خود پرورش دادند.
کد خبر: ۵۸۹۳۹۶
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۷ - 15May 2023

امام جعفر صادق (ع)؛ احیاء کننده مذهب تشیع در جهان اسلامبه گزارش دفاع‌پرس از اراک، حجت‌الاسلام المسلمین «مصطفی شریفی» مسئول امور روحانیت اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی اظهار داشت: وجود امام جعفر صادق(ع) احیاء کننده مذهب تشیع در جهان اسلام عنوان می‌شود که شاگردان بسیاری را در مدت امامت و حیات خود پرورش دادند.

وی افزود: شیعیان قبل امام جعفر صادق (ع) در بسیاری از مسائل و احکام شرعی مشکل داشتند زیرا مرجع و منبعی برای پاسخ به سؤالات خود را نداشتند.

کارشناس مذهبی استان مرکزی ادامه داد: با تولد امام جعفر صادق(ع) و تلاش‌های ایشان در امر گسترش علم و احکام و پرورش شاگردان مشکل احکام و سؤالات شرعی شیعیان برطرف شد.

شریفی عنوان کرد: امام محمدباقر(ع) و امام جعفر صادق(ع) به دلیل درگیری بین بنی‌عباس و بنی‌امیه در اواخر حکومت بنی‌امیه توانستند شاگردان بسیاری جذب و پرورش دهند.

وی بیان کرد: مذهب شیعه را به امام جعفر صادق(ع) نسبت می‌دهند و شیعیان را به‌عنوان پیروان مکتب ایشان می‌شناسند و درواقع مکتب و مذهب شیعیان از زمان پیامبر(ص) بوده است.

این کارشناس مذهبی استان مرکزی ادامه داد: دستورات اسلام از زمان پیامبر وجود داشته و پس از پیامبر به امام علی(ع) و سینه‌به‌سینه از امامان منتقل‌شده تا در زمان امام جعفر صادق (ع) گسترش یافت.

شریفی اظهار کرد: دستورات و اوامر پیامبر در زمان امامت امام جعفر صادق (ع) با پرورش شاگردان بسیاری گسترش یافت که به برکت وجود امام جعفر صادق (ع) تمام شیعیان از احکام و دستورات اسلام و نیازهای روزمره زندگی آگاه شدند.

وی تصریح کرد: امام جعفر صادق (ع) زندگی بسیار ساده‌ای داشتند و اهل کار و تلاش و کشاورزی بودند بنابراین با سبک زندگی و تعالیم احادیث و روایات و دستورات پیامبر موجب گسترش مذهب شیعه در جهان اسلام شدند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار