مسئول بسیج ادارات استان سیستان و بلوچستان مطرح کرد؛

جهاد تبیین لازمه به ثمر رسیدن خون هزاران شهید انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است

سرهنگ «نکوئی» گفت: لازمه به ثمر رسیدن خون هزاران شهید انقلاب اسلامی و دفاع مقدس جهت تبیین است
کد خبر: ۵۸۹۴۹۷
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۷ - 16May 2023

جهاد تبیین لازمه به ثمر رسیدن خون هزاران شهید انقلاب اسلامی و دفاع مقدس استبه گزارش دفاع‌پرس از زاهدان، نشست روشنگری تبیین شعار محوری سال در سالن اجتماعات سپاه نیکشهر با حضور بسیجیان و مسئولین ادارات شهرستان برگزار شد.

سرهنگ پاسدار «حسن نکوئی» مسئول بسیج ادرات استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: آن چیزی که باید مورد توجه جدی خودمان قرار دهیم این است که امیدآفرینی کنیم امید آفرینی خود فریبی نیست در کنار بیان ضعف ها بایستی امیدآفرینی در دستور کار قرار گیرد آینده واقعی و روشن در مقابل چشم قرار بگیرد و نشان داده شود. 

وی افزود: رهبر انقلاب برای جهاد تبیین چهار رکن و ویژگی مطرح فرمودند که جهاد تبیین یک فریضه است پس مستحب نیست که بگوییم انجام بدهیم یا انجام ندهیم دوم فرمودند قطعی است یعنی تردید و شکی درآن نیست سوم فرمودند فوری است یعنی نه اینکه هر موقع دلمان خواست انجام بدهیم مثلاً اگر منبر آماده بود مخاطب آماده بود مردم آماده بودند ما جهاد تبیین کنیم چهارمین ویژگی برای جهاد تبیین فرمودند که عینی است یعنی کفایی نیست که اگر تعدادی انجام بدهند از ماساقط می شود. خود حضرت آقا در بحث جهاد تبیین پیشگام هستند گام دوم نشان دهنده این مبحث است.

مسئول بسیج استان سیستان و بلوچستان اذعان کرد: سخنرانی رهبر معظم انقلاب اسلامی نقشه راه رسیدن به تمدن نوین اسلامی است به شرط آنکه فرامین رهبری را به درستی درک کنیم و به درستی به اجرا بگذاریم ایشان تعیین کننده راههای برون رفت از مشکلات اقتصادی و ترسیم کننده راه های پیشرفت اقتصادی عدالت محور هستند. 

نکوئی درادامه افزود: تعصب و غیرت دینی در استفاده از کالای ایرانی سیره عملی علما و بزرگان از قدیم بوده است این اشتباه است که تا نام کالای ایرانی برده می‌شود اذهان عموم به خودرو بی کیفیت و قیمت بالای آن منصرف شود مگر فقط خودرو کالای ایرانی است؟ چه بسیار کالای با کیفیت ایرانی که برتر از نمونه مشابه خارجی است.

 این مقام مسئول در ادامه عنوان کرد: سهم هر کدام از ما در اجرایی نمودن شعار سال چیست؟ اصلاح الگوی مصرف، دوری از اسراف، کنار گذاشتن مانور تجمل، کنار گذاشتن چشم و همچشمی بخشی از وظیفه ما مردم است. بخش دیگرش به کاربستن سرمایه های کوچک در تولید است که می‌تواند در قالب قانونی تعاونی صورت پذیرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار