یادداشت/ سید جواد هاشمی فشارکی

عملیات روانی مشترک رسانه‌های زنجیری داخلی با معاندین خارجی در خصوص حجاب

در نمازجمعه اخیر کرج، آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه سخنان روشنگرانه خود درخصوص کشف حجاب و پیشنیه حجاب در شاهنامه فردوسی مطالبی را بیان کرد که باز توپخانه رسانه‌ای آن را به گونه دیگری جریان‌سازی کردند.
کد خبر: ۵۸۹۶۳۲
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۵ - 17May 2023

عملیات روانی مشترک رسانه‌های زنجیری داخلی با معاندین خارجی در خصوص حجابگروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس ـ «سید جواد هاشمی فشارکی» عضو شورای راهبردی جبهه مردمی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی؛ «آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی» امام جمعه کرج بر اساس سیره ائمه (ع) و رهرویی از امام خامنه‌ای، بیانات بصیرانه و روشنگرانه و مواضع انقلابی به‌موقع دارد؛ که برای جریانات انحرافی خوشایند نیست. آنها هر از چندی با تیترسازی به‌دنبال اهداف شوم خود، به تخریب وی می‌پردازند.

در نماز جمعه اخیر کرج، آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه سخنان روشنگرانه خود درخصوص حوادث پاییز ۱۴۰۱ و نیز کشف حجاب، مطالبی بیان کرد که عین مطالب وی در ادامه از سایت وی منعکس شده است. نمونه جدید هجمه رسانه‌ای علیه سخنان وی را در زیر مشاهده بفرمایید:

۱) عملیات روانی:

اصل حجاب در اسلام و پیشینه ایران در رسانه‌ها که رسالتی در راستای اسلام و کشور دارند، غیر قابل انکار است؛ لذا رسانه‌های زنجیری، به‌جای فرهنگ‌سازی دینی و انقلابی، برای غائله‌آفرینی و احیاسازی فتنه پاییز ۱۴۰۱ و دامن زدن به کشف حجاب، به‌وسیله تیترسازی اینگونه هماهنگ عمل کردند:

۱) بعد از تولستوی، فردوسی و شاهنامه هم مدافع حجاب شدند! (اعتماد، ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲)

۲) بعد از تولستوی فردوسی و شاهنامه هم مدافع حجاب شدند! (صاحب خبران، ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲)

۳) بعد از تولستوی، فردوسی و شاهنامه هم مدافع حجاب شدند! (ساعد نیوز، ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲)

۴) امام جمعه کرج: در شاهنامه هم به حجاب اشاره شده است. (اصلاحات نیوز، ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲)

۵) امام جمعه کرج: در شاهنامه هم به حجاب اشاره شده است (انتخاب، ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲)

۶) خطیب جمعه کرج: در «شاهنامه» هم به حجاب اشاره شده (خبر آنلاین، ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲)

۷) خطیب جمعه کرج: در شاهنامه هم به حجاب اشاره شده است (اقتصاد آنلاین، ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲)

۸) امام جمعه کرج: در شاهنامه هم به حجاب اشاره شده است (ایسنا، ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲)

۹) خطیب جمعه کرج: در «شاهنامه» هم به حجاب اشاره شده است (خرداد، ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲)

۱۰) خطیب جمعه کرج: در «شاهنامه» هم به حجاب اشاره شده است (قطره، ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲)

۱۱) امام جمعه کرج: در شاهنامه هم به حجاب اشاره شده است (شبکه شرق، ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲)

۱۲) در شاهنامه هم به حجاب اشاره شده است (شهریاری‌ها، ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲) و...

همه سایت‌های فوق سه جمله محدود که مورد نظرشان بوده را منعکس کرده اند.

۲) عدم انعکاس بخش‌های مخالف افکار منحرفشان

عجیب اینکه این رسانه‌ها، این بخش سخنان امام جمعه را اصلا منعکس نکرده‌اند؛ زیرا با اهداف و مرضشان سازگار نیست: «حالا چه می‌گویند این‌ها که در خیابان هستند؟! ایرانی هستند یا مسلمان هستند؟! این‌ها نکاتی است که اهمیت دارد و باید برای بعضی تکرار کرد که بفهمند در زمین دشمن بازی می‌کنند.» (پایگاه اطلاع رسانی نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرج، ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲)

۳) تحریف سخنان برای بهره گیری مغرضانه

درحالیکه ریشه حجاب در سرشت خلقت انسان و در همه ادیان الهی و به‌خصوص دین مبین اسلام بوده و هست، برخی رسانه‌ها با موزی‌گری خاصی، ریشه حجاب در اسلام را به گذشته ایران پیوند داده‌اند:

«امام جمعه کرج در بخش دیگری از خطبه‌های امروز با اشاره به روز پاسداشت زبان فارسی گفت: اگر در اشعار فردوسی توجه کنیم، متوجه خواهیم شد که عفت و حجاب، منش ایرانی بوده است که بعد‌ها با اسلام تلفیق شده و بخش‌های مختلف شاهنامه به حجاب و پوشش زنان ایرانی اشاره شده است.» (شبکه شرق، انتخاب، ایسنا، شهریار‌ها و... ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲)

۴) همسویی دشمنان و معاندین

عجیب این است که همین‌گونه رفتار در انعکاس خبری فوق در رسانه‌های آمریکا، بی‌بی‌سی، رادیو زمانه، بالاترین، ضدانقلاب و منافقین و ... نیز از روی دست یکدیگر تقلب کرده و تکرار شده است که نشان از همسویی عملیات دشمنان خارجی و گروهک‌های منحرف داخلی از اوایل انقلاب (اشوب‌های منافقین در سال ۶۰ و فتنه ۷۸ و ۸۸ و ۱۳۹۸ و ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱) در تیترسازی رسانه‌های مکتوب و مجازی تا کنون همچنان بشدت در جریان هست.

پیوست اول: متن خطبه‌های امام جمعه کرج

آیت‌الله حسینی همدانی در بخشی از خطبه‌های نمازجمعه کرج چنین بیان داشت:

۲۵ اردیبهشت، روز پاسداشت زبان فارسی است. تا از زبان فارسی می‌گوییم، نام فردوسی و شاهنامه به ذهن می‌آید. او توانست با شاهنامه زبان فارسی را از نفوذ واژه‌های بیگانه حفظ کند.

حالا از باب اینکه روز فردوسی را در پیش داریم و از مباحث مطرح در جامعه بحث عفاف و حجاب است، برای آن کسانی که بانوان ایرانی را بدون عفاف و حجاب معرفی می‌کنند و می‌گویند حجاب و چادر ربطی به ایران ندارد به ابیاتی که درباره پوشیده و عفیف بودن زن ایرانی در شاهنامه آمده توجه می‌دهم. همه دخت توران پوشیده روى / همه سرو بالا همه مشک بوی.

یا دارد: منیژه منم دخت افراسیاب / برهنه ندیده تنم آفتاب. دارد از عفت می‌گوید. عفت و حجاب، منش ایرانی بوده؛ حالا اسلام هم آمد تأکید کرد و بیشتر شد؛ اما این‌ها، هم با اسلامیت مخالف هستند هم با ایرانیت؛ کسانی که ترویج می‌کنند. عرض کردم که ریشه‌های بهایی دارد ریشه‌های آن صهیونیستی است.

جالب است که زنان تاریخى شاهنامه، چادر بر تن داشتند. شیرین، بانوى ایرانی است که به عفاف و حجاب خود می‌بالد: بگفت این و بگشاد چادر ز روى / همه روى ماه و همه مشک موى.

یا تهمینه، همسر رستم، خودش را این‌گونه معرفی می‌کند: یکی دخت شاه سمنگان منم / ز پشت هژبر و پلنگان منم/ ز پرده برون کس ندیده مرا / نه هرگز کس آواز شنیده مرا.

یعنی نه‌تنها صورت من را ندیده؛ صدای من را هم نشنیده. حالا چه می‌گویند این‌ها که در خیابان هستند؟! ایرانی هستند یا مسلمان هستند؟!

این‌ها نکاتی است که اهمیت دارد و باید برای بعضی تکرار کرد که بفهمند در زمین دشمن بازی می‌کنند. طبق گزارشی که گرفتم، هنوز هم دستگاه‌های متولی ترک فعل زیاد دارند و بعضی متعمداً کار خودشان را درست انجام نمی‌دهند که بعضی کلیپ‌هایش بیرون می‌آید و می‌بینید. جای تأسف دارد. (پایگاه اطلاع رسانی نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرج، ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲)

پیوست دوم: سیمای حجاب در آیینه زنان شاهنامه

اشعار در مورد حجاب از شاهنامه فردوسی چنین است:

چنین گفت شیرین که‌ ای مهتران جهان گشته و کاردیده سران
سه چیز باشد زنان را بهی که باشند زیبای گاه مهی

دگر آنکه فرّخ پسر زاید او ز شوی خجسته بیفزاید او
سه دیگر که بالا و رویش بود به پوشیدگی نیز مُوَیش بود

بدانگه من جفت خسرو بُدَم به پوشیدگی در جهان نو بُدَم
بگفت این بگشاد چادر ز روی همه روی ماه و همه پشت موی

مرا از هنر موی بُد در نهان که او را ندیدی کس اندر جهان
نمودم همه پشت این جادویی نه از تنبل و مکر و ز بدخویی

نه کس سوی من پیش از این دیده بود نه از مهتران نیز شنیده بود

سخن تهمینه همسر رستم:

به گیتی ز خوبان مرا جفت نیست، چو من زیر چرخ کبود اندکیست
کس از پرده بیرون ندیدی مرا، نه هرگز کسی آواز شنیدی مرا

سخن منیژه:

منیژه منم دخت افراسیاب برهنه ندیده رخم آفتاب

در هنگام نبرد با رها شدن بند زره گرد آفرید سهراب در می‌یابد هم نبرد او زن محجبه می‌باشد:

رها شد ز بند زره موی اوی درفشان چو خورشید شد روی اوی
بدانست سهراب کو دخترست، سر و موی او از در افسرست

چادر بر سر داشتن زنان تاریخی شاهنامه:

بگفت این و بگشاد چادر ز روی، همه روی ماه و همه مشک موی
بیاورد فرمانبری چادرش بیامد بنزد برادر دمان

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار