مانور مقابله با سیلاب و امدادرسانی در شازند برگزار شد

مانور مقابله با سیلاب احتمالی و امدادرسانی به حادثه دیدگان در دریاچه کوکبیه شازند برگزار شد.
کد خبر: ۵۹۰۶۳۱
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۳ - 21May 2023

مانور مقابله با سیلاب و امدادرسانی در شازند برگزار شدبه گزارش دفاع‌پرس از اراک، به منظور افزایش آمادگی، هماهنگی و سرعت تصمیم‌گیری در مواجهه با سیلاب، ظهر امروز (یکشنبه) مانور مقابله با سیلاب در منطقه دریاچه کوکبیه شهرستان شازند و با حضور تیم‌های عملیاتی و امدادی دستگاه عیب عضو ستاد مدیریت بحران شهرستان‌های اراک و شازند برگزار شد.

بر اساس سناریو و با توجه به هشدار نارنجی صادرشده از سوی اداره کل هواشناسی و پیش‌بینی وقوع پدیده بارش‌های مانسونی در سطح شهرستان‌های اراک و شازند، احتمال وقوع سیلاب در برخی مناطق در بازه زمانی ۳۰ و ۳۱ اردیبهشت‌ماه پیش بینی شده بود.

به دلیل وقوع بارش ناگهانی باران، سیلابی در محدوده فرضی با جمعیت ۶۰۰ نفر در قالب ۲۰۰ خانوار اتفاق افتاد و بلافاصله با هشدار بخشداری و آب منطقه‌ای عملیات تخلیه محدوده در فرصت کمتر از ۴۰ دقیقه آغاز شد.

لایروبی مسیرها، حفر کانال و پمپاژ آب توسط تیم‌های عملیاتی انجام شد و با بهره گیری از تجهیزات لازم و سگ‌های تجسس جستجوی اجساد توسط عوامل امدادی هلال احمر صورت گرفت.

تأمین آب شرب، مواد غذایی، ایمن سازی تأسیسات و برق رسانی، تأمین امنیت محدوده و مسدودسازی مسیرها توسط عوامل انتظامی از جمله اقدامات بود که باید در کمترین زمان ممکن انجام گیرد.

انتهای پیام/ 

نظر شما
پربیننده ها