در آیین رونمایی از مجموعه کتاب‌های سپاه در گذر انقلاب؛

سرلشکر سلامی: هیچ قدرتی جز قدرت الهی در چشم سپاه وجود ندارد/ سپاه یک تاریخ مجسم است

فرمانده کل سپاه گفت: نقطه تمرکز دشمنان بر سپاه قرار دارد و این نهاد را هدف گرفته‌اند؛ اما هرچه به سپاه حمله کنند، سپاه قوی‌تر می‌شود؛ چون قاعده نبرد را در حین نبرد آموخته است.
کد خبر: ۵۹۰۷۹۴
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰ - 22May 2023

سرلشکر سلامی: هیچ قدرتی جز قدرت الهی در چشم سپاه وجود ندارد/ سپاه یک تاریخ مجسم استبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرلشکر پاسدار «حسین سلامی» فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز (دوشنبه) در آیین رونمایی از سری جدید مجموعه کتاب‌های «سپاه در گذر انقلاب»، اظهار داشت: آیات زیادی وجود دارد که شخصیت سپاه را بیان می‌کند؛ زیرا سپاه به‌عنوان قدرت بی‌بدیل در اسلام و ایران تبلور یافته است.

سردار سلامی افزود: سپاه تجسم آیات قرآن است؛ یعنی افرادی در دفاع از مردم خود را کوچک می‌دانند؛ اما در برابر دشمن، شکست‌ناپذیرند و از ملامتِ ملامت‌کنندگان هم نمی‌هراسند.

فرمانده کل سپاه ادامه داد: سپاه محصول تجربیات دردناک اسلام و بخش‌هایی از ایران است؛ اما همه تجربیات و عبرت‌های تاریخ اسلام زمانی‌ جاری می‌شود که حکومت جاری شود؛ زیرا صرفاً با احکام اسلام‌ کرامت، مجد و عظمت مسلمانان را نمی‌توان احیا کرد، بلکه اسلام با قدرت می‌مانَد و‌ گسترش می‌یابد؛ قدرت سازمان‌ می‌خواهد، اما قدرتی که ریشه در باور ایمان اعتقاد و برخاسته از قلب‌ها باشد.

وی تأکید کرد: انقلاب اسلامی نیازمند قدرت و بقای آن وابسته به داشتن قدرت است. هیچ قدرت ضعیفی در جهان جایگاهی ندارد؛ به عبارت دیگر در دنیای امروز یا باید قوی و مستقل بود و یا باید تسلیم شد؛ چرا که راه سومی ندارد؛ لذا این همان منطقی است که فلسفه وجود سپاه را تشکیل می‌دهد.

سرلشکر سلامی گفت: سپاه خود یک تاریخ مجسم است؛ یعنی منظومه‌ای از اندیشه‌ها، افکار، نظریات، قاعده‌ها، دکترین‌ها، راهبرد‌ها و ترکیب انسان و ابزار‌هاست. انقلاب ما نیازمند چیزی بود که از شوکت ظاهری قدرت‌ها نهراسد؛ بر این اساس در مردمک چشم سپاه هیچ قدرتی جز قدرت الهی وجود ندارد.

فرمانده کل سپاه عنوان کرد: سپاه سراسر فکر، اندیشه، قاعده و سنت است؛ اما همانند آب می‌مانَد؛ چون هرگز زلال بودن و حیات‌بخش بودن خود را از دست نمی‌دهد؛ بدین ترتیب از هر مانعی با سیالیت و بدون در نظر گرفتن حجم آن، عبور می‌کند.

وی افزود: در جنگ نیابتی، سپاه از شرق مدیترانه قدرت می‌سازد و این قدرت را از راه دور ایجاد می‌کند؛ هنگامی که تهدیدی برای فقیر‌تر کردن جامعه شکل می‌گیرد، سپاه به امداد و خدمت‌رسانی می‌پردازد و زمانی هم که تهدید زیستی بروز می‌کند، سپاه به میدان می‌آید؛ یعنی سپاه نهادی است که با زمان رشد می‌کند، ولی فکر و باور‌ها و ارزش‌های آن ثابت می‌مانَد.

سردار سلامی بیان کرد: در سپاه شور و ونشاط وجود دارد و هرچه دشمن مجتمع‌تر شود، نیروهای سپاه با ایمان‌تر می‌شوند؛ به همین دلیل نقطه تمرکز دشمنان بر سپاه قرار دارد و این نهاد را هدف گرفته‌اند؛ اما هرچه به سپاه حمله کنند، سپاه قوی‌تر می‌شود؛ چون قاعده نبرد را در حین نبرد آموخته است.

وی گفت: سپاه امروز در عرصه‌های الکترونیک، فضا، کوانتوم، هوش‌ مصنوعی، و بسیاری از عرصه‌های دیگر محصول به میدان می‌آورد؛ هرچند دشمنان ما از این محصولات بیشتر دارند، اما آن‌ چیزی که ندارند، ایمان الهی است و این همان وجه تمایز و مؤلفه قدرت ماست.

فرمانده کل سپاه همچنین به وضعیت ارتش جمهوری اسلامی اشاره و خاطرنشان کرد: ارتش جمهوری اسلامی پدیده‌ای نو محسوب می‌شود؛ چون محصول جنگ است و نباید آن را در ادامه ارتشِ قبل از انقلاب دانست.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار