فتح خرمشهر؛ فتح خون/ مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه قدس گیلان:

فتح خرمشهر نماد مقاومت شجاعانه ملت در برابر زياده‌خواهی دشمنان است

حجت‌الاسلام «محمدی» گفت: عمليات بيت‌المقدس و آزادسازی خرمشهر تجلی قدرت ايمان و ارزش‌های الهی بر قدرت نظامی و نماد مقاومت شجاعانه ملت ايران در برابر زياده‌خواهی دشمنان قسم خورده نظام و انقلاب است.
کد خبر: ۵۹۱۲۳۶
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۰ - 23May 2023

فتح خرمشهر نماد مقاومت شجاعانه ملت در برابر زياده‌خواهی دشمنان استبه گزارش دفاع‌پرس از رشت، حجت‌الاسلام والمسلمین «احسان‌الله محمدی» مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه قدس گیلان با حضور در فرمانداری شهرستان رشت با کیا عاشوری، سرپرست فرمانداری رشت دیدار و گفت‌وگو کرد.

حجت‌الاسلام‌ محمدی در این دیدار با تبریک ولادت با سعادت حضرت معصومه(ص) و دهه‌ی کرامت، اظهار داشت: حجاب یکی از مهم‌ترین ارزش‌ها در دین مبین اسلام است که به بانوان اجازه می‌دهد با حفظ جایگاه انسانی خود در فعالیت‌های مختلف اجتماعی نقشی موثر و سازنده داشته باشند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه قدس گیلان با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب همواره نسبت به حجاب تاکیدات و توصیه‌هایی دارند، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند بی‌حجابی یک حرام سیاسی و حرام شرعی است و آن چه که حرام شرعی است نباید به صورت آشکار در کشور انجام پذیرد.

وی گفت: خداوند نه تنها بانوان را به خانه‌نشینی و عزلت‌گزینی امر نفرموده بلکه از حضور بانوان در اجتماع استقبال کرده است، اما حضور آنان را مشروط به رعایت حد و مرز میان زن و مرد و به عبارتی دیگر همان حجاب در رفتار، گفتار و پوشش می‌داند.

محمدی با اشاره به کتاب مسئله حجاب از شهید مطهری، خاطرنشان کرد: اسلام می‌خواهد آنچه که تنها مربوط به روابط زن و شوهری است را به محیط خانوادگی و در کادر ازدواج اختصاص دهد و اجتماع منحصرا مربوط به کار و فعالیت اجتماعی در چهارچوب قوانین انسانی و اسلامی باشد، برخلاف سیستم غربی عصر حاضر که کار و فعالیت را با رذائل اخلاقی به هم می‌آمیزد، اسلام می‌خواهد این دو محیط را کاملا از هم جدا کند.

وی در ادامه با اشاره به واقعه‌ی سوم خرداد سال 1361، بیان کرد: مردم دلير خرمشهر از نخستين روز جنگ تحميلی مقاومت جانانه‌ای در دفاع از اين شهر داشتند و پس از آن رزمندگان اسلام در قالب عمليات گسترده و پيچيده بيت‌المقدس، خرمشهر را آزاد كردند تا بر همگان ثابت شود كه خرمشهر قطعه‌ای جدا ناپذير از خاک ميهن اسلامی است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه قدس گیلان با تاکید بر اینکه مقاومت خرمشهر به مسئولان و فرماندهان نظامی جمهوری اسلامی ایران يادآوری كرد كه هرگونه ترديد و سستی در مقابله با دشمن، پذيرفتنی نيست، افزود: عمليات بيت‌المقدس و آزادسازی خرمشهر تجلی پيروزی قدرت ايمان و ارزش‌های الهی بر قدرت نظامی و نماد مقاومت شجاعانه ملت ايران در برابر زياده خواهی دشمنان قسم خورده نظام و انقلاب است.

وی در پایان با تاکید بر اینکه خرمشهر برای ملت ما تنها يک شهر نيست، بلكه تاريخ گويای پايداری، ايثار و جاودانگی انقلاب است، بیان کرد: اكنون با گذشت چهار دهه از آن دوران به ياد ماندنی، همواره بايد تجديد خاطره گردد تا ابتدا چنين فرهنگ ايثار و مقاومتی براي نسل‌های بعدی نيز تداعی و آموزنده باشد و همچنين عبرت برای تمامی متجاوزان و جهان‌خواران و در راس آن استكبار جهانی و ايادی پليدشان باشد تا هرگز چنين هدف شومی را در اذهانشان تداعی نكنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها