با حضور رییس مجلس شورای اسلامی؛

مراسم بزرگداشت قیام خونین «پانزدهم خرداد» در رودبار برگزار شد

مراسم استانی بزرگداشت قیام خونین پانزدهم خرداد ۱۳۴۲ و بزرگداشت شهید حجت‌الاسلام و المسلمین «سید یونس حسینی رودباری» در رودبار برگزار شد.
کد خبر: ۵۹۴۳۹۷
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۹ - 05June 2023

مراسم بزرگداشت قیام خونین «پانزدهم خرداد» در رودبار برگزار شدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از رشت، مراسم استانی بزرگداشت قیام خونین پانزدهم خرداد ۱۳۴۲ و بزرگداشت شهید حجت‌الاسلام و المسلمین «سید یونس حسینی رودباری» ظهر امروز با حضور محمدباقر قالیباف رییس شورای اسلامی در شهرستان رودبار برگزار شد.

استاندار گیلان در این مراسم با اشاره به مقاومت مردم رودبار مقابل رژیم ستم‌شاهی قبل از انقلاب اسلامی اظهار داشت: تلاش‌ و مجاهدت مردم این دیار برای به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی فراموش نخواهد شد.

اسدالله عباسی با قدردانی از صبر و ایستادگی مردم در برابر مشکلات به ویژه اغتشاشات چند ماهه گذشته گفت: در اغتشاشات سال گذشته، مردم رودبار با ایستادگی مقابل فتنه‌گران و در دفع توطئه دشمنان پیشگام بودند.

وی با قدردانی از حمایت مجلس از دولت و همراهی رئیس مجلس شورای اسلامی و نمایندگان مردم در خانه ملت با مسئولان اجرایی برای پیگیری امور در کشور تصریح کرد: آقای قالیباف در طول دهه‌های گذشته خدمات ارزنده‌ای به انقلاب و مردم کشور ارائه داده و در زلزله سال ۶۹ رودبار هم از نخستین افرادی بود که در کنار مردم حضور یافت.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با اشاره به تکمیل آزاد راه رشت-قزوین در بخش رودبار و بهره‌برداری از باقی مانده این پروژه گفت: در تلاشیم، این طرح تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد.

استاندار همچنین از برند سازی زیتون رودبار و تلاش برای افزایش تولید این محصول در رودبار خبر داد و گفت: برندسازی زیتون رودبار و کاهش خام‌فروشی دستور کار جدی دولت است.

عباسی از کاهش نرخ بیکاری در استان خبر داد و افزود: آمار‌های اشتغالزایی در گیلان بیشتر از تعهد اشتغال در استان است و نرخ بیکاری در گیلان نیز از میانگین کشوری کمتر است.

گفتنی است ۱۵ خردادماه، روز قیام خونین مردم جان‌برکفی بود که به نام اسلام و برای اسلام به میدان آمدند تا سلطه طاغوتیان را از کشورشان برچینند.

نام شهید حجت‌الاسلام سید یونس رودباری بر تارک شهدای انقلاب اسلامی می‌درخشد؛ او در زمره اولین شهدای انقلاب است که در ماجرای حمله عمّال رژیم پهلوی به مدرسه فیضیه قم مجروح شد و چند روز بعد در اثر شدت جراحات جام شهادت را سر کشید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار