رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌های کشور:

موشک فتاح یکی از مؤلفه‌های قطعی امید به آینده درخشان کشور است

حجت‌الاسلام رستمی گفت: موشک فتاح یکی از مؤلفه‌های قطعی امید به آینده درخشان کشور بوده که نشان از اقتدار جمهوری اسلامی است.
کد خبر: ۵۹۴۸۸۹
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۶ - 07June 2023
موشک فتاح یکی از مؤلفه‌های قطعی امید به آینده درخشان کشور استبه گزارش ‌دفاع‌پرس از اراک، حجت‌الاسلام والمسلمین «مصطفی رستمی» رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌های کشور امروز چهارشنبه در آئین تکریم و معارفه رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان مرکزی اظهار داشت: دانشگاه محل تربیت مدیران آینده کشور است و اگر دانشگاه چند مأموریت اصلی داشته باشد یکی از آنها تربیت مدیران، کارگزاران، نخبگان، کارشناسان و در واقع آینده سازان کشور است و دانشگاهیان نقش مهمی در حرکت آینده کشور بر عهده دارند.
 
حجت‌الاسلام رستمی افزود: اگر می‌خواهیم آینده کشور را نگاه کنیم باید وضعیت الان دانشگاه‌ها و مدارس کشور را بررسی کنیم و جا دارد همه مسئولین دغدغه مندانه و دلسوزانه نسبت با این دو نهاد نگاه کنیم.
 
رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌های کشور ادامه داد: پیشبرد علم و حرکت دانش و توسعه مرزهای علمی کشور از دیگر کار ویژه‌های دانشگاه است و هر شرایطی که در کشور رقم می‌خورد نگاه اول به دانشگاه هست و به طور مثال در کرونا دانشگاه نقش مهمی ایفا کرد و یا اگر در حوزه دفاعی شاهد پیشرفت هستیم این به برکت دانش و توان علمی کشور در کنار مجاهدت‌های مدافعان امنیت است.
 
حجت‌الاسلام رستمی اضافه کرد: هر نیازی که در کشور مطرح می‌شود پشتوانه علمی و دانشگاهی دارد و دانشگاه محل پاسخ به نیازها و سوال‌های جامعه و کشور است و در طول سال‌های انقلاب دانشگاه‌ها از پیشرفت‌های چشمگیری برخوردار شدت و هم انقلاب اسلامی خدمات زیادی به دانشگاه‌ها داده و دانشگاه‌ها هم در این بستر و میدان رشد خوش درخشیدند.
 
وی تأکید کرد: امروز به برکت انقلاب اسلامی دانشگاه کارآمد و موفق است و کشوری که قبل از انقلاب توان تولید سیم خاردار هم نداشت در روز گذشته موشک فتاح را رونمایی می‌کند و این موشک خواب را از چشم همه بدخواهان این کشور ربوده و خواهد ربود.
 
رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌های کشور بیان کرد: به برکت مجاهدت‌های امثال سردار شهید طهرانی مقدم و مجاهدت‌های جریان علمی که در کنار جریان دفاعی قرار گرفته بود که بسیاری از آنها گمنام هستند امروز در اوج اقتدار و سربلندی هستیم و زمانی که دانشگاه در کنار بنیه دفاعی کشور قرار می‌گیرد بازدارندگی ایجاد می‌شود.
 
وی با بیان اینکه سهم سالانه تولید دانش در کشور نسبت به قبل از انقلاب ۲۰ برابر شده و از ۱۷۰ هزار دانشجو به بالای ۴ میلیون دانشجو رسیدیم، گفت: ظرفیت‌های فراوانی برای افرادی که می‌خواهند تحصیل کنند وجود دارد و اینها به برکت انقلاب است.
 
رستمی افزود: بانوان در اوج درخشش و پیشرفت در کشور هستند و در دانشگاه‌ها مایه خیر و برکت فراوان هستند و به برکت انقلاب تحولات عظیمی در نیروی انسانی کشور رقم خورد.
 
وی ادامه داد: امروز به برکت پیشرفت‌های ایجاد شده در کشور بسیاری از کشورهای غربی ایران اسلامی را به کشوری شگفتی آفرین یاد می‌کنند و امروز در حوزه دانش حرف برای گفتن داریم و در سایر حوزه‌های علمی شاهد درخشش‌های زیادی هستیم.
 
رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌های کشور با اشاره به اینکه در قضیه کرونا کشورهای غربی از تلفات ایران بسیار خوشحال می‌شدند و دنبال این بودند جمهوری اسلامی با کرونا به زمین بخورد، گفت: تلفات را با شادی در رسانه‌هایشان منتشر می‌کردند و به برکت مجاهدت‌های بخش‌های مختلف در کرونا موفقیت‌های بزرگی حاصل شد.
 
وی افزود: متأسفانه در برخی از ایام شاهد تطهیر ترکمنچای ها در کشور هستیم و البته مردم و دانشمندان و نخبگان تسلیم ادبیات سازش و کوتاه آمدن نشدند و در طول کرونا به برکت مجاهدت‌های همه بخش‌ها حماسه‌های بزرگی خلق شد.
 
رستمی تأکید کرد: هرکجا به اراده، همت، باور و تکیه به توانمندی‌ها و استعدادها پیش رفتیم شاهد موفقیت‌ها، خروجی‌ها و دستاوردهای عظیم بودیم.
 
وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) افتخار بزرگ جهان اسلام و تاریخ بشریت است، گفت: هنر بزرگ امام (ره) که خود او فتاح بود تربیت انسان‌ها بود و حرکت امام راحل در امتداد با حرکت انبیا الهی بود و امام خمینی (ره) گنج‌های درونی انسان‌ها را شکافتند و بالا بردند و از گرد و غباری که از دل فطرت نشسته بود گنجینه‌های بزرگ را به ارمغان آوردند.
 
رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌های کشور افزود: امام خمینی (ره) حقیقت انسان‌ها را احیا و ارائه کردند و با قدرت‌های شیطانی بزرگ مقابله کردند و ملت را به اعتماد و خودباوری عظیم رساند و امام به پشتوانه ایمان به خدا، ایمان به هدف و ایمان به مردم این حرکت عظیم را به وجود آورد.
 
وی با بیان اینکه امید امام خمینی (ره) متکی به نصرت الهی بود، گفت: امیدی که امروز مقام معظم رهبری می‌فرمایند از همین جنس و متکی به واقعیت‌های میدان است و وظیفه داریم این اصل را در جامعه نهادینه کنیم.
 
رستمی افزود: امام خمینی (ره) به ملت ایران آموخت که در کارها بن بست وجود ندارد و نگاه توحیدی را در جامعه طنین انداز کرد و اگر به باور می‌توانیم برسیم همه اتفاقات به فرصت‌های بزرگ برای پیشرفت تبدیل خواهد شد.
 
وی با اشاره به اینکه دشمن برای تسلیم و متوقف کردن ملت ایران به دنبال زدن امید در جامعه است، گفت: امید به عنوان موتور محرکه کشور عمل می‌کند و دشمن می‌خواهد امید را از جوانان بگیرد تا پیشرفت کشور متوقف شود و به دنبال پس گرفتن فتح الفتوحی است که امام خمینی (ره) آن را تشکیل دادند و مقام معظم رهبری به پشتوانه مردم آن را به درختی تنومند تبدیل کردند.
 
رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌های کشور تأکید کرد: در هیچ زمانی از تاریخ جبهه دشمنان به ضعفی که الان دارند نبوده و دشمنان امروز اعتراف می‌کنند ایران اسلامی در اوج اقتدار است.
 
وی افزود: ضعف‌ها و شکاف‌های عظیم در حوزه‌های مختلف ایالات متحده آمریکا امروز به وضوح دیده می‌شود و هم در اوضاع داخلی و هم اوضاع بین المللی در اوج ضعف هستند و در اسنادهای محرمانه آنها جمهوری اسلامی را به عنوان تهدید بزرگ ایدئولوژیک مطرح کردند.
 
رستمی با تأکید بر اینکه موشک فتاح یکی از مؤلفه‌های قطعی امید به آینده درخشان کشور است و نشان از اقتدار جمهوری اسلامی است، گفت: امروز وظیفه ما دانشگاهیان در قبال این امیدآفرینی در جامعه بسیار سنگین است.
 
وی خاطر نشان کرد: باید مردم با دیدن ما دانشگاهیان و مسئولین امیدوار به آینده و قلوبشان نسبت به انقلاب اسلامی مستحکم شود و این وظیفه سنگینی است.
 
در پایان این مراسم از اقدامات و زحمات حجت الاسلام مهدی ایمانی مقدم تقدیر و حجت‌الاسلام والمسلمین افشار نجفی به عنوان مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان مرکزی معرفی شد.
 
انتهای پیام/ 
نظر شما
پربیننده ها