رئیس جمهور در دیدار با رهبر معنوی کوبا؛

ضرورت اتحاد بیشتر کشورهای همسو در مقابل استکبار جهانی/ روابط سیاسی ایران و کوبا در عالی‌ترین سطح قرار دارد

حجت‌الاسلام رئیسی با اشاره به دستاوردهای انقلاب کوبا، به‌خصوص در حوزه بهداشت و سلامت گفت: امروز روابط سیاسی ایران و کوبا در عالی‌ترین سطح قرار دارد و اقتضای این سطح از روابط آن است که در سایر حوزه‌ها نیز شاهد گسترش روابط و همکاری‌های فی‌مابین باشیم.
کد خبر: ۵۹۶۹۹۳
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۲ - 16June 2023

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام والمسلمین «سید ابراهیم رئیسی» بعد از ظهر روز گذشته (پنجشنبه) به وقت محلی در آخرین بخش از برنامه‌های سفر رسمی دو روزه به کوبا در دیدار با «رائول کاسترو» رهبر معنوی و رئیس جمهور سابق این کشور اظهار داشت: امروز روابط سیاسی تهران و هاوانا در عالی‌ترین سطح از ابتدای برقراری روابط دو کشور قرار دارد.

حجت‌الاسلام رئیسی با اشاره به پیشرفت‌ها و دستاوردهای انقلاب کوبا، به خصوص در حوزه بهداشت و سلامت افزود: اقتضای این سطح از روابط سیاسی میان دو کشور این است که در سایر حوزه‌ها از جمله اقتصادی، فنی، بیوتکنولوژی، پزشکی، دارویی و تولید واکسن نیز شاهد گسترش روابط و همکاری‌های فی‌مابین باشیم.

وی با تمجید از صبوری، ایستادگی و روحیه آزادی‌خواهی دولت و ملت کوبا در برابر تحریم‌های ناعادلانه و یکجانبه آمریکا علیه این کشور، شش دهه اعمال تحریم علیه این کشور و نقض گسترده حقوق بشر علیه ملت کوبا از سوی مدعیان دفاع از حقوق بشر را محکوم کرد.

رئیس جمهور همچنین بر ضرورت اتحاد و هم‌فکری هرچه بیشتر کشورهای همسو در مقابل استکبار جهانی، به‌ویژه در پی تحولات اخیر در عرصه بین‌الملل و گذار از نظام کنونی به نظام چندجانبه‌گرایی تاکید کرد.

«رائول کاسترو» رهبر معنوی و رئیس جمهور سابق کوبا نیز در این دیدار با تمجید از مبارزات انقلابی ملت ایران و ۴۴ سال ایستادگی آنان در مقابل زورگویی‌های استکبار و امپریالیسم جهانی گفت: امروز دوران یکجانبه‌گرایی به سر آمده و در حال گذار به چندجانبه‌گرایی هستیم.

رائول کاسترو همچنین به بیان خاطراتی از دوران مبارزات خود و برادر فقیدش پرداخت.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار